Empreses

Smile Box porta a les llars els productes més nous del mercat

Kuvut ofereix a les empreses participants estudis de mercat amb l'opinió dels consumidors, que paguen per la capsa un preu molt per sota del real

És una forma de llançament comercial enfocada a qui vol provar productes nous

Als prestatges dels supermercats apareixen cada mes productes nous que ben poca gent coneix, ja que no està a l'abast de totes les empreses fer grans campanyes de llançament. Per aconseguir que aquestes novetats arribin a persones que estan interessades a provar-les i per oferir a les empreses informació sobre la resposta dels consumidors, ha aparegut Smile Box, un projecte de l'empresa montgatina de màrqueting 2.0 Kuvut. Smile Box posa a l'abast dels consumidors lots de productes nous a preus per sota dels de mercat.

La Smile Box és una capsa que conté vuit productes triats per cada subscriptor d'entre una quinzena de possibilitats. Al portalwww.smile-box.es, els usuaris troben informació detallada de cadascun dels productes que poden escollir, per ajudar-los a fer la tria. El servei té un cost de 15,99 euros al mes i per aquest import els subscriptors reben a casa una capsa amb els vuit productes triats, una revista amb informació sobre els productes i on trobar-los, a més d'articles d'interès, cupons de descompte i mostres d'altres productes que les empreses participants creuen que poden interessar als consumidors. Es tracta de begudes, productes d'alimentació (excepte frescos i congelats), per a la llar i per a la higiene personal, entre altres. S'hi poden trobar primeres marques com ara Font Vella, Isabel, Dove, Tenn i Scottex. Els formats dels productes són els mateixos que es poden trobar als punts de venda, ja que no es tracta de mostres promocionals. L'import que paguen els subscriptors és un 70% inferior al preu real de mercat dels productes.

Regals per enquestes.

Un cop fet el lliurament de la capsa, Kuvut envia als subscriptors enquestes sobre els productes que han provat. Quan els consumidors responen sis de les enquestes, com a regal reben a casa una Smile Box addicional.

Kuvut s'ocupa del tractament de les dades per elaborar un estudi de mercat que després lliura a les empreses. Àngel Rodao, un dels impulsors de la iniciativa, explica que aquest estudi no té cap cost per a les empreses, que el que fan és oferir de manera gratuïta a Kuvut els productes inclosos a la Smile Box. “Es tracta de la forma de llançament comercial més eficient perquè va enfocada a les persones que realment volen provar els productes i, a més, ofereix tot el feedback a les empreses sobre els consumidors que s'han interessat pel seu producte”, hi afegeix.

La plataforma té a hores d'ara uns 1.200 socis, tot i que l'objectiu dels seus responsables és que el 2014 es converteixi en l'any de consolidació del projecte i es puguin arribar a assolir els 4.000 subscriptors. El perfil de l'usuari és d'una dona de 25 a 40 anys amb un nivell sociocultural entre mitjà i alt, usuària de les noves tecnologies i molt activa a internet.

Màrqueting 2.0.

Kuvut té en marxa dues plataformes més, Sorteamus i Testamus. La primera és una plataforma de sortejos de productes i serveis adreçada a petites i mitjanes empreses que volen donar-se a conèixer a través de les xarxes socials. Sorteamus s'ocupa de fer sortejos entre les persones que es fan fans de l'empresa i en parlen a través de les xarxes socials. Com més hi participen, més possibilitats tenen de guanyar. La plataforma té més de 20.000 seguidors a Facebook i es basa en el boca-orella a les xarxes socials, que és també la base de Testamus. En aquest cas es tracta de trobar persones que es converteixin en ambaixadores de novetats de grans marques, que s'informin del producte i que en facin difusió entre els seus coneguts. Els 500 més actius reben el producte gratuïtament a casa per provar-lo i tenen una enquesta per respondre. Es tracta d'usar les xarxes socials com a via de promoció comercial.

Subscriptors

1.200

Treballadors

12

Any de fundació

2013

Els responsables de Kuvut esperen que el 2014 sigui l'any de la consolidació de Smile Box i preveuen arribar fins als 4.000 subscriptors a mig any.

Arribar també als que més ho necessiten

El projecte Smile Box té també la seva vessant social. Des de l'empresa aporten 10 cèntims per cada capsa enviada i conviden els subscriptors a fer el mateix en el moment d'inscriure's. A més, demanen a les empreses col·laboradores que hi participin aportant productes que es destinen a institucions com el Banc dels Aliments i Creu Roja. Aquest Nadal també han col·laborat amb l'hospital de Sant Joan de Déu. L'objectiu és que els subscriptors triïn a quins projectes solidaris volen que es destinin els recursos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.