AGRICULTURA
Grup Miquel produeix 2,5 milions d'ampolles de vi i cava
La firma ja disposa de 46 referències pròpies i provenen de dotze denominacions d'origen diferents
Tres d'aquests vins van ser guardonats en l'últim concurs Giroví'14
Tres vins del Grup Miquel van ser guardonats en el Concurs de Vins i Caves de Catalunya Girovi'14 que es va atorgar aquest mes de març a Girona. Els tres vins són: Eterniumn Chardonnay Selección, amb medalla d'or en la categoria de vins blancs chardonnay fusta; i l'Eternium Selección Xarel·lo i el Juvé Masana Brut Nature, tots dos amb medalla de plata, el primer dels quals en la categoria de vins blancs joves i el segon, en la de caves Brut Nature. Girovi és un certamen organitzat per l'Escola de Tastavins del Gironès.
El Grup Miquel disposa de 46 referències pròpies de vins i tres de cava de dotze denominacions d'origen diferents, “i no és un tema que tinguem tancat”, sinó que continuem “buscant cellers que puguin oferir vins i caves de qualitat i a preus competitius”, expliquen els responsables de l'empresa. Pel Grup Miquel, aquesta és una aposta d'èxit i la prova és que van tancar el 2013 amb dos milions d'ampolles venudes i, segons asseguren els responsables de l'empresa, preveuen tancar aquest any amb 2,4 o 2,5 milions d'ampolles, que distribueixen a través dels GM Cash, supermercats i botigues franquiciades. La idea de desenvolupar vins i caves propis va començar fa quatre anys, segons representants de Grup Miquel. Són vins que formen part de DO tan conegudes com ara el Penedès, Rioja, Ribera del Duero, Priorat, Montsant i Terra Alta, entre altres que “fabriquen per nosaltres”. “Aquest any hem aconseguit treure vins de taula que tenen molta demanda i l'any passat ens vam embrancar amb Lambrusco amb marca exclusiva del grup Miquel”, van comentar.
Suma continua creixent
Durant la primera quinzena de març, Grup Miquel ha obert tres nous Suma. Dos són a la demarcació de Barcelona i un a Lloret de Mar, supermercats que reforcen l'estratègia de creixement a Catalunya que el Grup Miquel ha dissenyat per a la seva ensenya Suma. Amb aquestes tres obertures, l'empresa augmenta fins a 138 els supermercats d'aquesta ensenya a la demarcació de Barcelona i 25 de la de Girona. L'establiment Suma es caracteritza per la seva proximitat i tracte directe amb el públic i el seu caràcter urbà. Suma té una llista extensa de referències –2.500 productes– i compta amb el reforç de tota la qualitat dels productes de les seves marques pròpies: Gourmet, Mical, Micaderm i Templa. El Suma de Lloret de Mar és al número 111 de la carretera de Blanes. Disposa de 150 metres quadrats de superfície de sala de vendes, quatre treballadors i també ofereix, en lliure servei, carnisseria, xarcuteria, fruita i verdura, congelats i fleca.