L'Espai Gironès manté els 9 milions de visitants l'any
El centre comercial celebra el novè aniversari amb la segona edició de l'Espaidart
En aquests moments, té 122 establiments, un 42% dels quals són botigues de moda
L'Espai Gironès, centre comercial gestionat per Multi Mall Management Spain, va tancar el 2013 amb nou milions de visitants, “una xifra estable any rere any”, i, tot i la crisi, el centre és al 98% d'ocupació. “Seguiment amb la mateixa configuració de botigues. En aquests moments, tenim 122 establiments, a més de l'hotel i la gasolinera, que no comptem dins l'Espai Gironès”, assegura el gerent del centre comercial, Pau Jordà, que comenta que treballen dia a dia per adaptar el centre al mixt comercial i a la demanda dels visitants. Actualment, entre el 42 i 45% de les botigues que integren l'Espai Gironès són establiments de moda, seguides de les de complements, restauració i lleure. Complementen l'oferta les botigues que ofereixes objectes per a la llar i electrònica i les de serveis. “El pes específic de l'Espai Gironès és la moda, però com passa amb qualsevol àrea comercial”, va comentar. Entre les darreres marques que s'han afegit a l'oferta del centre hi ha Tezenis, Centros Único, Cartoon Kids, Di Prego i Alain Afflelou i estan “en negociacions amb un parell de firmes importants”.
El perfil dels clients del centre és “públic bastant familiar” i de totes les edats i el client principal és el procedent del que Jordà anomena la primera corona –Girona, Salt, Sarrià, Aiguaviva, Vilablareix i Fornells–, ja que “un 40% és client de proximitat”. Entre el 30 i el 35% corresponen a la segona corona, –comença per sota Figueres fins a Lloret de Mar, resseguint tota la Costa Brava– i la resta prové del sud de l'Estat francès i del nord i l'est de la demarcació de Barcelona.
L'Espai Gironès celebra aquest any el novè aniversari i ho fa “situant-se com a referent d'art i cultura amb un gran festival amb 30 espectacles”. El festival, anomenat Espaidart, va començar el 5 de maig i s'acaba el 7 de juny i és el segon any que se celebra. Inclou novetats destacades, com ara concerts de joves cantautors, i tots els actes són gratuïts. Jordà està especialment satisfet d'aquest festival perquè “s'engloba dins aquest posicionament diferent de l'Espai Gironès”. “És un lloc on passen coses culturals i socials i, a més, és un centre comercial”, assegura Jordà. A més de l'Espaidart, el centre gironí és un dels patrocinadors de Temporada Alta i del Festival Strenes i en la vessant social col·laboren amb Unicef, el Banc dels Aliments, la fundació Oncolliga i Jaume Casademont, entre d'altres.
D'altra banda, l'Espai Gironès ha aconseguit aquest any el certificat d'eficiència energètica de classe B, atorgat per l'Institut Català d'Energia de la Generalitat, i amb la campanya que des del 2013 du a terme per al Banc dels Aliments és finalista dels premis ICSC Solal de Màrqueting.