El turisme creix un 5% a Ponent en mig any
Bones perspectives d'ocupació per al pont de Sant Joan i l'estiu, segons la Diputació
El turisme a les comarques de Lleida ha crescut des del mes de setembre passat i fins al febrer hi ha hagut un increment del nombre de visitants del 5% i un augment del nombre de pernoctacions del 4%. Les xifres no són espectaculars, però el director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Jordi Blanch, va destacar ahir que “marquen clarament una tendència a l'alça, ja que el mapa de la demanda turística s'està refent i, tot i que les dificultats existeixen, la gent canvia de xip i cada cop viatja més”. En tot cas, segons les xifres amb què treballa la Diputació, la tendència és de recuperació des de fa mesos i similar als creixements de l'any passat. Per aquest motiu, Blanch és optimista pel que fa a les perspectives per al pont de Sant Joan que comença demà i per a la resta de l'estiu. Així, es preveu arribar a una ocupació mitjana del 75% en hoteleria a les zones turístiques de la demarcació, d'un 60% en el turisme rural, mentre que, en el subsector dels càmpings, els bungalous podrien situar-se en el 90% i l'acampada, al voltant d'un 45% durant els quatre dies.
Les xifres que el sector turístic preveu per a les vacances d'estiu són similars, i preveu que la mitjana d'ocupació al juliol serà d'entre el 45 i el 50% i que a l'agost augmentarà fins al 70%, amb puntes del 90% al voltant del dia 15. L'ocupació tornaria a baixar al setembre al 40%.
Promoció de les vacances en família
La campanya d'enguany de promoció turística de Ponent té com a lema Lleida, on tot comença i ha volgut donar més protagonisme al turisme familiar. La raó és que l'ONU ha declarat aquest 2014 com l'Any Internacional de la Família i la Generalitat també va acordar que sigui l'Any del Turisme Familiar a Catalunya, per situar el país com a destinació ideal per gaudir de les vacances en família. Així, bona part de les imatges que integren la nova campanya per a aquest estiu incorporen les activitats en família a diferents indrets del territori. La Diputació invertirà 325.000 euros en aquesta promoció, amb forta presència a Barcelona i, per primer cop, al Tram Baix.