Empreses

Duracomm buscarà socis financers en l'aposta per créixer

futur. Un any després de la compra de l'antiga Productos Mercedes per l'empresari Benny Lee, la firma de venda directa afronta una gran expansió

Han substituït els proveïdors de la Xina per europeus i han aconseguit ser més flexibles

La firma de venda directa Dura­comm estu­dia donar entrada a socis finan­cers després de l'agost que refor­cin la seva aposta de crei­xe­ment. La com­pa­nyia pre­veu tri­pli­car la fac­tu­ració en els pròxims tres anys, i pas­sar dels deu mili­ons d'euros amb què pre­su­mi­ble­ment se sal­darà aquest 2014 a 30 mili­ons el 2016. “Tre­ba­llem amb la idea de poder tan­car la ronda de finançament aquest any i començar el 2015 amb múscul finan­cer sufi­ci­ent per fer front a metes ambi­ci­o­ses”, explica San­ti­ago Albar­racín, direc­tor gene­ral de Dura­comm.

Albar­racín pensa que ara és el moment oportú ja que en només un any –el temps que ha pas­sat des de la com­pra de la uni­tat pro­duc­tiva de Pro­duc­tos Mer­ce­des per part de l'empre­sari nord-ame­ricà Benny Lee– la com­pa­nyia s'ha gua­nyat la con­fiança del sec­tor finan­cer i dels poten­ci­als inver­sors. Bàsica­ment perquè ha demos­trat la seva via­bi­li­tat econòmica. “Hem tre­ba­llat fort tot aquest any amb l'objec­tiu de saber si teníem una empresa via­ble o no, per això la nos­tra obsessió ha estat ven­dre i ven­dre”, explica el direc­tor gene­ral. De fet, la com­pa­nyia, que havia vis­cut un con­curs de cre­di­tors i un expe­di­ent de regu­lació d'ocu­pació (ERO), va resol­dre aquests dub­tes el gener pas­sat, quan es va asso­lir el punt d'equi­li­bri i va començar a tenir guanys.

Paral·lela­ment, Dura­comm ha tre­ba­llat per reforçar la seva marca, un cop es va deci­dir can­viar el nom. En aquest punt, l'estratègia bàsica han estat les acci­ons de comu­ni­cació en mit­jans tra­di­ci­o­nals, premsa, tele­visió i, sobre­tot, la ràdio. De fet, Pro­duc­tos Mer­ce­des s'havia espe­ci­a­lit­zat a donar a conèixer els seus pro­duc­tes per a la llar, la bellesa i el des­cans a través de deter­mi­na­des emis­so­res de ràdio. Així van acon­se­guir una car­tera de 300.000 cli­ents, però molt con­cen­trada en diver­ses loca­li­tats, sobre­tot del cin­turó de Bar­ce­lona. Dura­comm ha here­tat aquesta car­tera però té la missió de rejo­ve­nir-la i eixam­plar aquesta base geogràfica. “El nos­tre públic és de classe mit­jana, que busca pro­duc­tes de qua­li­tat”, asse­gura Albar­racín, que es lamenta de com la crisi s'ha acar­nis­sat pre­ci­sa­ment amb aquest seg­ment de la població. També es mos­tren des­perts a l'hora d'adap­tar l'estratègia a les noves rea­li­tats soci­als. Això vol dir, per exem­ple, que els recep­ta­ris dels robots de cuina no poden ser només per a famílies tra­di­ci­o­nals quan hi ha mol­tes llars mono­pa­ren­tals o de sol­ters.

A la publi­ci­tat en mit­jans de comu­ni­cació tra­di­ci­o­nals, s'ha sumat el telemàrque­ting (amb la com­pra de bases de pos­si­bles cli­ents) i inter­net (on han creat el por­tal elrin­con­de­casa.com).

L'oferta també s'ha reno­vat. En pri­mer lloc, s'ha orga­nit­zat en qua­tre àrees (neteja de la llar, bellesa, cuina i des­cans), després s'ha ele­vat el llistó de la qua­li­tat i, final­ment, s'ha aug­men­tat la gamma. D'aquesta manera es poden tro­bar des d'arti­cles de pocs euros fins a màqui­nes que nete­gen la casa amb vapor de fins a 3.000 euros, segu­ra­ment el pro­ducte estel·lar de la casa.

La major part són pro­duc­tes pro­pis. Això vol dir que són dis­senys i, en alguns casos, patents pro­pis però fabri­cats per altres mar­ques. Un altre dels can­vis que ha dut a terme la nova direcció és reduir el nom­bre de proveïdors xine­sos en favor dels euro­peus, prin­ci­pal­ment ita­li­ans, fran­ce­sos i espa­nyols. “No hem pres aquesta decisió per qua­li­tat, perquè si vols pro­duc­tors xine­sos de qua­li­tat els tro­bes, sinó per fle­xi­bi­li­tat”, diu el màxim exe­cu­tiu de Dura­comm. L'empresa està apos­tant per reduir els temps de res­posta a les coman­des evo­lu­ci­o­nant cap a un model de magat­zem limi­tat. De fet, l'empresa s'ha desprès d'una nau de 14.800 m² que tenia a Santa Oliva (Baix Penedès) i ara en té una de 1.500 m² a l'Hos­pi­ta­let, al cos­tat de la seu.

El model comer­cial con­sis­teix a con­tac­tar amb el cli­ent, ofe­rir-li una demos­tració del pro­ducte a casa, i acon­se­guir que acabi efec­tu­ant la com­pra. De les pro­ves a domi­cili, l'envi­a­ment de les coman­des i el ser­vei post­venda se n'encar­rega per­so­nal de la mateixa empresa, que actu­al­ment és de 105 tre­ba­lla­dors, 42 dels quals eren de l'antiga firma. De fet, una part dels recur­sos econòmics que podrien entrar amb la incor­po­ració de nous socis tin­drien per objec­tiu reforçar deter­mi­na­des àrees de l'empresa amb per­fils pro­fes­si­o­nals d'alt nivell.

Boti­gues.

Dura­comm té presència a Sevi­lla i València, a través de dele­gació i botiga pròpies, i a Bil­bao, amb un dis­tribuïdor local. També dis­posa d'un esta­bli­ment de venda directa a Santa Coloma. L'opció d'obrir una línia de negoci de retail no es des­carta, però s'ajorna fins al 2016. També hi ha la volun­tat d'anar incre­men­tant el radi d'influència fins a mer­cats com el por­tuguès.

D'aquest pri­mer any, Albar­racín se sent espe­ci­al­ment orgullós del conei­xe­ment de la marca que s'ha acon­se­guit en poc temps, però reco­neix que no mal­ba­ra­ten cap opor­tu­ni­tat per ven­dre el seu nom. “Aquí tot­hom és vene­dor i el pri­mer jo”, asse­gura, tot i que lamenta el des­pres­tigi que pateix de la venda directa.

Benny Lee és natural de Taiwan però està establert a Kansas (Estats Units), on té negocis d'il·luminació de tecnologia LED. Lee havia estat proveïdor de Productos Mercedes i va veure l'oportunitat d'adquirir una empresa en què va valorar sobretot l'equip professional. Hi ha invertit uns 800.000 euros i té el 93% de la propietat.
Facturació 2014
10 M€
Treballadors
105
Inici de nova etapa
2013
La clau

El finançament del consum

Un dels punts crítics de l'estratègia de venda de Duracomm és el finançament de les compres dels clients. Només el 15% de les operacions es paguen al comptat i la resta se sufraga amb targeta de crèdit o amb un préstec d'una entitat financera. Precisament un dels principals frens per a les vendes és quan no es concedeixen aquests crèdits perquè els destinataris tenen un perfil de risc. “Això fa que moltes vendes no es concretin”, reconeix el director general de Duracomm. Per aquest motiu l'empresa ja aplica un filtre inicial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia