L'empresa d'aigua Font Vella entra en pèrdues
Danone ha fet un relleu en la seva filial d'aigües i ha nomenat Jordi Miró
La filial de Danone que comercialitza l'aigua Font Vella, que s'envasa a Sant Hilari Sacalm i Lanjarón, és presidida des del febrer pel director comercial del fabricant de iogurts, Jordi Miró. Aquest relleu es va produir, segons publica el diari econòmic Expansión, perquè aquestes empreses han entrat en pèrdues. Miró coneix Font Vella perquè entre el 2008 i el 2013 en va ser el director general.
L'any passat, l'empresa d'aigua gironina va tancar la facturació amb 181,22 milions, un 6,7% menys que l'any anterior. El resultat d'explotació del darrer exercici va baixar un 95%, ja que va passar de 10,36 milions a 441.000 euros. Les pèrdues de l'exercici 2013 haurien estat superiors si no hagués estat per un crèdit fiscal de 122.000 euros que ha activat l'empresa, sempre segons Expansión.
En els seus comptes anuals, Font Vella justifica les pèrdues per la baixada de vendes a causa del desfavorable entorn macroeconòmic i la baixada del consum privat. També per l'increment de les marques blanques i els productes de baix preu, que han perjudicat especialment Font Vella en els darrers anys. Això l'ha portat a elaborar productes amb més valor afegit, com ara les aigües amb sabors Font Vella Sensación i les aigües amb suc de llimona, taronja i kiwi Font Vella Levité.
La filial d'aigües de Danone també ha notat l'evolució a l'alça del cost de les matèries primeres, fet que ha generat una reducció del marge d'operacions.