JDJ inicia l'expansió a Europa amb l'oficina de Nantes
Si l'experiència funciona, explorarà l'obertura a Alemanya i Itàlia.El 2014 va créixer un 25%
El de 2014 va ser un exercici significatiu per a l'empresa vallesana JDJ. Aquell any es complien els 40 anys de la seva fundació, la facturació va remuntar -en concret, un 25%- després de la sotragada de la crisi, i la companyia va iniciar la seva expansió amb l'obertura d'oficines comercials a Madrid i a França -a la ciutat de Nantes-.
A la capital espanyola ja tenia clients, però espera que aquest pas li permeti potenciar les vendes. En el cas de l'obertura a França, suposa posar el primer peu més enllà de les fronteres espanyoles. I, si l'experiència surt bé, pot ser replicada a altres països europeus. Així ho explica Alberto García, director de màrqueting de JDJ i representant de la segona generació familiar que, des de fa uns anys, controla les regnes de l'empresa.
Segons Garcia, aquest any se centraran en consolidar les oficines de Madrid i Nantes. A partir d'aquí, si la primera prova de foc a l'estranger és positiva, el 2016 analitzaran possibles emplaçaments a Alemanya i Itàlia. “Som una empresa important dintre del nostre sector i, a nivell europeu, podem competir molt bé”, afirma Garcia.
La primera aposta internacional arriba en un moment de creixement de la facturació de l'empresa. Garcia explica que el 2012 van patir una baixada forta, que es va prolongar durant els primers mesos de 2013. A finals d'aquell any, però, es va entreveure l'inici de la recuperació. Una recuperació que es va confirmar l'any passat, quan les vendes de l'empresa van augmentar un 25% fins a arribar als 7 milions d'euros.
El director de màrqueting assegura que l'empresa no ha deixat de fer inversions en aquests anys de dificultats econòmiques amb l'objectiu de que, quan acabi la crisi, JDJ estigui un o dos esglaons per sobre dels competidors. En els últims dos anys, ha invertit 2,2 milions en tecnologia. Segons Garcia, la companyia sempre s'ha preocupat per tenir les millors i més noves màquines del mercat. De fet, la fabricant d'impressores HP vol convertir l'empresa de Ripollet en vaixell almirall a nivell mundial per als nous llançaments tecnològics en l'àmbit de la impressió digital.
Recursos propis.
Garcia aporta un altre dels que considera avantatges competitius respecte a les empreses amb les quals competeix. Es tracta del serveis que aporta JDJ, segons ell. Argumenta que la seva història i tradició com a empresa de serveis industrials fa que tingui més cura d'aspectes complementaris a la impressió, com ara la logística.
JDJ va néixer com una empresa de serigrafia que donava servei sobretot a companyies industrials. Fins fa uns 17 anys, aquestes encara suposaven aproximadament un 70% de les vendes. Però, quan va agafar el relleu, la segona generació de la família va endevinar que aquest mercat aniria a menys i van apostar per la cartells per a l'exterior i d'expositors i cartells en el punt de venda. Aquestes dues àrees de negoci representen ja el 90% de les vendes d'una empresa que preveu mantenir durant els propers anys creixements anuals del 15% coma mínim.
Facturació
7 M€
Treballadors
55
Any de fundació
1974