Empreses

Volta troba inversor i comença a produir la seva moto elèctrica

L'empresa creada el 2011 espera produir-ne 500 unitats el 2015 i fabricar a través de Rieju quan guanyi volum

La firma espera vendre aquest primer any sobretot als mercats europeus

Hauran passat prop de quatre anys des que els emprenedors de Volta van tenir a punt el seu prototip de moto elèctrica però serà aquest mes de maig quan aquesta empresa creada per tres joves emprenedors a Barcelona començarà a fabricar les primeres unitats en una nau a Figueres. Abans, la setmana que ve, la firma té previst fer una presentació de la moto en el marc del Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, dins de l'espai que la fira dedicarà a la mobilitat.

Ha passat temps, perquè no va ser fins al novembre quan Volta va aconseguir per fi tancar l'acord amb un soci inversor que aportés el capital necessari per iniciar la producció. La proposta va venir finalment d'un empresari d'origen canadenc del segment de la distribució, que ha entrat en l'accionariat a títol individual, tot i que l'empresa no vol quantificar el volum de l'ampliació de capital “per confidencialitat”, segons destaca un dels tres socis fundadors de Volta, Marc Barceló.

Volta preveu fabricar-ne entre 200 i 300 unitats en aquests primers mesos, “la majoria de les quals tindran com a destinació mercats europeus”, indica Barceló. De fet la companyia té ara com ara molt més avançada l'estratègia de comercialització a a fora. “Fa dos anys vam presentar el model al saló de Milà i això ens va reportar bastants contactes”, explica. Itàlia però també França i Alemanya estan a l'agenda de Volta, que a Europa ha optat per establir acords amb importadors.

Al mercat català i espanyol la firma busca anar directament al distribuïdor final, i, tot i que tot just ara comença a construir la xarxa de comercialització, Barceló afirma: “Tenim moltes reunions programades per al saló de Barcelona i esperem que donin els seus fruits.”

La moto de Volta aposta per un ús urbà, amb una bateria amb uns setanta quilòmetres d'autonomia “i carregable en tan sols un parell d'hores a qualsevol endoll domèstic”.

El preu per unitat rondarà els vuit mil euros, tot i que la firma espera acabar de fixar-lo durant aquests pròxims dies al saló. “Això ens situa en una franja mitjana, no som ni el model barat i de poca autonomia que es ven per 3.000 euros ni tampoc competim amb els fabricants nord-americans de moto elèctrica que es mouen entre els 15.000 i els 20.000 euros”, explica. Una franja de preu que Barceló reconeix que podria ser més atractiva a altres mercats, com ara el del Regne Unit, on el govern concedeix ajudes a la compra d'aquest tipus de vehicles. “I per tant allà estarem parlant d'un preu real d'uns sis mil euros, cosa que ens farà ser molt més competitius.”

El disseny del model de Volta, però, és força diferent al d'altres motos d'ús urbà, ja que aposta per una imatge eminentment esportiva. Al Saló de l'Automòbil està previst presentar-hi tres versions del model, la BCN Sport, la BCN City i la BCN Track. Les tres versions es poden conduir amb el carnet de cotxe o a partir de l'A1.

Més enllà d'aquesta primera sèrie de fins a 300 unitats la firma preveu fabricar un total de mig miler d'unitats en aquest 2015 i de cara a l'exercici vinent es planteja externalitzar la producció: “Si la tasca comercial va com ha d'anar, ja que a la nau on estem ara no podem assumir una fabricació gaire més alta”, diu Barceló.

Segons el soci de Volta, la nau que han llogat a Figueres, on treballen set persones a jornada completa i tres més a mitja jornada, “té capacitat per produir unes vint motos al mes còmodament”: “Però si ens situem en unes cent mensuals aleshores ja no té sentit continuar fent-les nosaltres.”

La proximitat, i també la manca d'alternatives viables com a conseqüència de la crisi a altres fabricants com ara Gas Gas, ha fet que Volta s'hagi fixat en la figuerenca Rieju, amb qui preveu tancar un acord per fer ús de la seva planta. “Tot i que nosaltres continuaríem controlant tota la part més tecnològica i la part elèctrica de la moto”, indica.

La majoria dels components de la moto de Volta, al voltant del 80%, provenen de fabricants locals. “Només hem anat a buscar a fora parts molt específiques per a les quals no hem trobat proveïdor aquí”, explica Barceló.

La previsió de Volta és tancar l'any que ve amb entre 800 i 1.000 unitats produïdes.

dues rodes

A la recerca de nou oxigen

Després de la marxa de les grans fabricants multinacionals, com ara Yamaha, Derbi (Piagio) i Montesa-Honda, el sector de les dues rodes es va concentrar en els fabricants petits i especialitzats sobretot en moto esportiva. L'anunci de tancament de Gas Gas, però, limita encara més les opcions d'una indústria que ara veu gairebé en exclusiva la moto elèctrica com a via de sortida.

El govern acaba d'anunciar la creació del Consorci per a la Fabricació de la Moto Elèctrica de Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.