Empreses

Sucitesa fabricarà a Mèxic per distribuir a Sud-amèrica

La firma de productes de neteja professional creix gràcies a un dispensador propi que ajuda a estalviar

L'objectiu de l'empresa és passar a exportar del 36% actual al 70% els anys vinents

Sucitesa, l'empresa fabricant de productes de neteja i accessoris de dosificació professional, ultima l'obertura d'una fàbrica a Mèxic per distribuir a diversos països del mercat llatinoamericà. La firma de Barberà del Vallès basa el seu creixement en l'exportació i la innovació dels seus productes.

“Posarem en marxa una planta a Mèxic, que serà la primera fàbrica fora de l'Estat espanyol”, afirma David Pagan, director general de Sucitesa. Mèxic ha estat escollit perquè “hi ha moltes possibilitats i compta amb gent jove que és exigent amb tot el que envolta la higiene”, assegura el directiu de l'empresa, que recorda que ja coneixen bé el país perquè hi van sovint en el marc d'una fira molt gran que s'hi fa. Cal recordar que aquest país centreamericà disposa de 125 milions d'habitants. La planta tindrà, de moment, 500 metres quadrats i donarà feina a una desena de treballadors. El més important és que des de Mèxic es distribuiran els productes de neteja i desinfecció a altres indrets com ara Colòmbia, Panamà, l'Equador o Xile.

Sucitesa –controlada per dos socis que mantenen el 50% cadascun– aposta per l'exportació, que va iniciar-se el 1988. De fet, els productes de la firma vallesana arriben a més de 30 països però es concentren a França, Portugal i Polònia.

Dels 7,3 milions de facturació de l'empresa, el 38% correspon a la venda de productes a l'exterior. David Pagan explica que el primer trimestre d'enguany l'exportació ha suposat el 42%. El màxim responsable de l'empresa catalana, que té una plantilla de 50 treballadors, diu que se sentiria molt còmode podent destinar a l'exportació el 70% de la facturació en un futur no gaire llunyà.

Un altre dels secrets de les vendes de l'empresa és que disposa de diversos delegats comercials tècnics “que són l'essència de les vendes a fora”. Destaca els situats en ciutats com ara Porto, Lisboa, París o Cracòvia. I a l'Estat espanyol aquests delegats són presents a Madrid, Sevilla, Màlaga, Lleida o Sant Sebastià.

L'empresa familiar internacionalitzada fabrica productes de neteja i desinfecció per a ús professional. Així, disposa de 2.500 referències per a diversos canals de venda com ara hotels, bars i restaurants, aeroports i edificis oficials, hospitals, clíniques, escoles i instituts, plantes d'automoció, construcció, neteja urbana o bricolatge.

Sucitesa disposa també d'una petita divisió de productes adreçats a la llar. Concretament, disposa d'una línia de tres metres a Leroy Merlin, on es poden trobar diverses referències.

Dosificador.

Una de les apostes de l'empresa és la innovació. Disposa d'un departament amb set experts en R+D. També disposa d'un laboratori de qualitat a la fàbrica. Però un dels èxits dels darrers anys pel que fa al creixement és el disseny i la fabricació d'un dispensador que es posa en mans del client, la qual cosa fa que s'estalviï tant des del punt de vista econòmic com de contaminació mediambiental. El dispensador, que disposa d'una bossa d'un quilo de producte de neteja molt concentrat, es pot regular en funció de les necessitats de cada indret.

“El 36% de la facturació correspon a productes desenvolupats els darrers tres anys”, explica David Pagan. Una altra de les novetats innovadores són els envasos que porten incorporat l'espai de la dosificació. Així no es gasta més del que cal.

L'empresa va néixer el 1982 a Sabadell. Fa set anys va traslladar la seu central al polígon industrial Can Salvatella de Barberà del Vallès. En aquest centre, a part de la direcció, hi ha els departaments d'administració, comercial i màrqueting, i el laboratori d'R+D. La fàbrica, que disposa de 4.500 metres, està situada a Sabadell.

Amb el trasllat, la previsió era continuar creixent, però la crisi va colpejar durament els plans de l'empresa. “Fruit de la recessió vam haver de reduir la plantilla de 70 treballadors a 50”, diu el director general, que hi afegeix: “Ara per fi podem parlar novament de crear ocupació.”

L'empresa se sent orgullosa d'etiquetar els seus productes en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès. “Podem dir que sempre hem etiquetat en català.”

L'empresa, que fabrica productes de neteja i desinfecció, dissenya un pla amb l'objectiu de créixer. Les dues bases d'aquest futur increment de facturació i de llocs de treball són, clarament, la internacionalització i la innovació.
Facturació
7,3 M€
Treballadors
50
Any de fundació
1982


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.