Economia

El Penedès és la destinació preferida per al turisme del vi

La Ruta del Vi i del Cava es consolida en el primer lloc del rànquing estatal després de rebre l'any passat prop de mig milió de visitants

El turista es gasta una mitjana de 15,95 euros en cada celler

Les xifres són tossudes i parlen per si mateixes. El Penedès és, amb diferència, la destinació preferida per al turisme del vi, amb 497.310 visitants registrats l'any 2014. Una dada rècord en el conjunt de l'Estat espanyol, però que encara queda molt lluny d'altres destinacions internacionals, com ara Napa Valley (EUA), que han convertit l'enoturisme en una de les seves principals fonts d'ingressos.

L'última enquesta publicada per l'Associació Espanyola de Ciutats del Vi (Acevin) confirma un any més el lideratge del Penedès en matèria d'enoturisme al conjunt de la península Ibèrica, seguit de les Rutas del Vino y el Brandy del Marco de Jerez, amb prop de 445.000 visitants. La Ribera del Duero, la Rioja Alta, la Rioja Alabesa i les Rías Baixas també queden ben situades en el rànquing estatal, però lluny del Penedès.

Primavera i tardor

La primavera i la tardor són les estacions preferides per al turisme del vi: els mesos de setembre (amb 237.558 visites) i octubre (amb 255.395) són els més fructífers, seguits del maig (amb 218.980 visites) i l'abril (202.761 visites). El juny, el juliol i l'agost també registren bones xifres, amb una mitjana de 168.000 visitants cadascun.

Així mateix, l'informe d'Acevin revela que el preu mitjà de la visita a cada celler (visita guiada més tast) se situa en 6,90 euros per persona, mentre que la despesa mitjana per visitant en producte al celler és de 15,95 euros. En el conjunt de l'Estat, l'any 2014 el volum de negoci general per l'activitat enoturística va superar els 42,5 milions d'euros, incloent-hi les visites a museus dedicats al vi, però excloent-ne l'allotjament i els restaurants.

LES XIFRES

497.310
persones
van visitar l'any passat la Ruta del Vi i del Cava del Penedès, l'opció preferida pels turistes segons Acevin.
15,95
euros
de mitjana es gasta cada turista en producte (vi o cava) quan visita un celler, d'acord amb l'informe d'Acevin.

Lluny del somni de Napa Valley

El nombre de visitants que ha registrat el Penedès és notablement optimista si el comparem amb la resta de regions vitivinícoles de l'Estat, però encara queda molt lluny de zones com Napa Valley, a l'estat nord-americà de Califòrnia, una de les principals destinacions mundials que ja ha superat els 4,7 milions de visitants l'any. Aquest és el somni dels vinicultors i cavistes penedesencs, que han apostat per l'enoturisme com una activitat econòmica de futur que ara com ara complementa la principal activitat, l'elaboració de vins i caves, però que en un futur pot arribar a representar més de la meitat de la facturació del negoci. A la DO Penedès (que abraça l'Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf, una petita part de l'Anoia i el Baix Llobregat) hi ha registrats al voltant de 300 cellers i caves. A Napa Valley, n'hi ha 400. La creixent demanda del turisme del vi a Catalunya ha fet que la Generalitat aposti per primera vegada per aquest sector com a marca per vendre el país a fora i aquest any l'oferta enoturística del Penedès i de la resta de DO catalanes s'ha convertit en un dels principals reclams.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.