Empreses

iContainers cerca inversors per abordar el mercat nord-europeu

La plataforma virtual per a la contractació de contenidors d'importació i exportació obre una ronda de finançament amb firmes internacionals. L'empresa ha innovat en un sector opac

Estudien muntar una delegació en un dels grans ports del nord el 2016

El transitari on line iContainers ha obert una ronda per aixecar capital amb el qual vol abordar el mercat del nord d'Europa, un dels més importants per al comerç internacional i una fita rellevant per a l'empresa catalana. No és la primera vegada que iContainers cerca inversors, però en aquesta ocasió intenten seduir firmes internacionals amb gran coneixement d'internet que els puguin ajudar a créixer, és el que Ivan Tintoré, director general de l'empresa, anomena “smart money”: “Som l'únic transitari 100% virtual que hi ha i això significa que estem obrint un camí que ningú abans ha fet; per tant, no podem copiar cap experiència prèvia i avancem amb el prova-error, ens ajudaria vincular-nos amb gent amb més coneixement que nosaltres en camps com el màrqueting i la comunicació online”, explica Tintoré, que cerca aquests companys a Londres i Dublín. No s'ha fet pública la xifra que es vol captar.

Al final l'objectiu és poder obrir una delegació en un dels grans ports del nord d'Europa -Rotterdam (Holanda), Hamburg (Alemanya) o Felixstowe (Regne Unit)- que s'uniria a la que iContainers ja té a Miami, on treballen nou persones. El 20% de la facturació -el 2014 va ser de sis milions d'euros i la previsió per al 2015 és assolir els 9 milions- procedeixen del negoci exterior.

Per entendre a què es dedica iContainers, Tintoré tira d'exemple: “Som com el Booking o l'e-Dreams del comerç internacional.” Aquesta plataforma reuneix la informació de les rutes de les navilieres i companyies aèries, de manera que un usuari pot cercar per punt d'origen i destinació el servei que millor s'adapti a la seva butxaca o a la seva agenda. El producte d'iContainers abasta des de la recollida de la mercaderia al domicili del client fins a la descàrrega en el port de destinació, de forma senzilla i a un preu competitiu.

L'origen d'iContainers està en un petit fracàs comercial. Mentre Ivan Tintoré treballava a l'empresa familiar, dedicada al transport, va perdre un client per no poder oferir-li a temps el preu d'un contenidor entre Estats-Units i Espanya. “Em vaig preguntar com era possible que el ple segle XXI aquesta oferta no fos més transparent.” Ivan i el seu soci, Carlos Hernández, van decidir omplir aquest espai i ràpidament van trobar la resposta: “És un sector molt opac i ple de dinosaures, i el primer escull a què vam haver de fer front va ser que les navilieres entenguessin què volíem fer”, explica Tintoré. Aquest mateix argument serveix per explicar per què no hi ha cap iniciativa d'e-business més enllà de la d'iContainers.

El creixement de l'empresa s'ha fet una mica a les palpentes per la falta d'antecedents, però s'hi han sumat firmes de capital per a emprenedors com ara Kiboventures i Vitamina K, i un soci industrial, el Grupo Romeu.

En aquests anys d'existència, una de les sorpreses ha estat la consolidació del mercat de les mudances: immigrants, sobretot sud-americans, que lloguen contenidors per enviar productes al seu país d'origen, i representa el 25% del negoci. “És un negoci que lluny d'anar a la baixa està creixent”, diu.

La companyia ofereix preus i reserva en línia i a temps real per a més de 150.000 rutes disponibles, un 95% del trànsit rellevant per a l'estat. També facilita la recollida de la mercaderia i s'encarrega de tramitar el despatx de duanes i proveir el client d'una assegurança de transport.
Facturació 2015
9 M€
Treballadors
40
Any de fundació
2007


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.