Economia

Pineda reivindica la seva singularitat com a destinació

L'Ajuntament i el sector turístic fomenten les accions per fidelitzar el visitant i atraure'n de nou amb una oferta diferenciada

El municipi farà un concurs per escollir les icones de la població i incloure-les com a marxandatge

Pineda rei­vin­dica el seu poten­cial turístic i ha deci­dit sin­gu­la­rit­zar-se davant de com­pe­ti­dors tan potents com són els muni­ci­pis veïns de Cale­lla i Santa Susanna. Des de fa dos anys, l'Ajun­ta­ment i el sec­tor pri­vat tre­ba­llen colze a colze per defi­nir una oferta turística que, sense defu­gir la importància del sol i la platja, tin­gui enti­tat pròpia i posi­ci­oni la població com a des­ti­nació de qua­li­tat per mèrits pro­pis. La pri­mera tinent d'alcalde i coor­di­na­dora de govern i res­pon­sa­ble de Pro­moció Econòmica, Carme Ara­gonès (PSC), admet que fins fa pocs anys el turisme a Pineda era con­si­de­rat una acti­vi­tat econòmica més “i es poten­ci­ava poc”, però que els bons resul­tats sor­gits de la col·labo­ració entre l'admi­nis­tració i els empre­sa­ris dibuixa un nou camí pel futur més imme­diat. “Hem aug­men­tat la nos­tra presència en les fires per recu­pe­rar els mer­cats cen­tre­eu­ro­peus ofe­rint una estada cen­trada en el segell de turisme fami­liar”, afirma, i recorda que Pineda par­ti­cipa avui i diven­dres en el pri­mer congrés de turisme fami­liar que té lloc a Port Aven­tura. Aviat, la població mares­menca també serà pre­sent a les fires de Bèlgica i Bil­bao.

En aquest sen­tit, l'aug­ment del nom­bre de ser­veis a les plat­ges, les acti­vi­tats espor­ti­ves a la base nàutica, les rutes en BTT i la marxa nòrdica, entre d'altres, i la pro­gra­mació de fes­ti­vals musi­cals ocu­pen els pri­mers llocs a l'hora de “ven­dre” Pineda a l'exte­rior tot fugint d'un model mas­si­fi­cat. “El nos­tre cli­ent prin­ci­pal són les famílies i vam ser dels pri­mers muni­ci­pis a ade­quar la nos­tra oferta a les seves neces­si­tats”, diu el pre­si­dent de l'asso­ci­ació Pineda Turística, Albert Buch, que con­firma que el sec­tor del turisme sènior també és un dels àmbits que Pineda vol con­ti­nuar impul­sant. Buch reco­neix que l'empenta de l'Ajun­ta­ment està donant els pri­mers resul­tats i que Pineda “amb 8.000 pla­ces entre hotels i càmpings té per­so­na­li­tat pròpia per ser una magnífica des­ti­nació de vacan­ces”.

Pro­pe­res actu­a­ci­ons

La regi­dora avança com a actu­a­ci­ons pri­o­ritàries de foment del turisme la remo­de­lació de l'antic espai des­ti­nat a l'ofi­cina de turisme, a l'ala dreta de l'edi­fici con­sis­to­rial, on es donarà un ser­vei “tec­nològica­ment molt més modern i interac­tiu”. Les obres de con­di­ci­o­na­ment està pre­vist que comen­cin pels volts de Nadal.

Amb la volun­tat de fer més efec­tiu l'ele­ment dife­ren­ci­a­dor en una zona on es con­cen­tra la gran majo­ria de l'oferta turística de la comarca, Pineda posarà en marxa aviat un con­curs per triar un seguit d'ico­nes que iden­ti­fi­quin la població i que, molt pro­ba­ble­ment, recu­llin part dels indrets i espais emblemàtics de la població, com pot ser la masia de Can Comas, la creu de terme o el cam­pa­nar de l'església par­ro­quial. Aquests refe­rents està pre­vist que s'inclo­guin com a mar­xan­datge local “perquè els visi­tants puguin endur-se també un objecte físic de Pineda a banda del record d'uns bons dies de vacan­ces”.

LES FRASES

Amb 8.000 places tenim personalitat pròpia per ser una magnífica destinació de vacances
Albert Buch
PRESIDENT DE L'ASSOCIACIÓ PINEDA TURÍSTICA
Hem augmentat la presència en fires amb una oferta centrada en el turisme familiar
Carme Aragonès (PSC)
REGIDORA PROMOCIÓ ECONÒMICA DE PINEDA DE MAR


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.