Economia

Pineda reivindica la seva singularitat com a destinació

L'Ajuntament i el sector turístic fomenten les accions per fidelitzar el visitant i atraure'n de nou amb una oferta diferenciada

El municipi farà un concurs per escollir les icones de la població i incloure-les com a marxandatge

Pineda reivindica el seu potencial turístic i ha decidit singularitzar-se davant de competidors tan potents com són els municipis veïns de Calella i Santa Susanna. Des de fa dos anys, l'Ajuntament i el sector privat treballen colze a colze per definir una oferta turística que, sense defugir la importància del sol i la platja, tingui entitat pròpia i posicioni la població com a destinació de qualitat per mèrits propis. La primera tinent d'alcalde i coordinadora de govern i responsable de Promoció Econòmica, Carme Aragonès (PSC), admet que fins fa pocs anys el turisme a Pineda era considerat una activitat econòmica més “i es potenciava poc”, però que els bons resultats sorgits de la col·laboració entre l'administració i els empresaris dibuixa un nou camí pel futur més immediat. “Hem augmentat la nostra presència en les fires per recuperar els mercats centreeuropeus oferint una estada centrada en el segell de turisme familiar”, afirma, i recorda que Pineda participa avui i divendres en el primer congrés de turisme familiar que té lloc a Port Aventura. Aviat, la població maresmenca també serà present a les fires de Bèlgica i Bilbao.

En aquest sentit, l'augment del nombre de serveis a les platges, les activitats esportives a la base nàutica, les rutes en BTT i la marxa nòrdica, entre d'altres, i la programació de festivals musicals ocupen els primers llocs a l'hora de “vendre” Pineda a l'exterior tot fugint d'un model massificat. “El nostre client principal són les famílies i vam ser dels primers municipis a adequar la nostra oferta a les seves necessitats”, diu el president de l'associació Pineda Turística, Albert Buch, que confirma que el sector del turisme sènior també és un dels àmbits que Pineda vol continuar impulsant. Buch reconeix que l'empenta de l'Ajuntament està donant els primers resultats i que Pineda “amb 8.000 places entre hotels i càmpings té personalitat pròpia per ser una magnífica destinació de vacances”.

Properes actuacions

La regidora avança com a actuacions prioritàries de foment del turisme la remodelació de l'antic espai destinat a l'oficina de turisme, a l'ala dreta de l'edifici consistorial, on es donarà un servei “tecnològicament molt més modern i interactiu”. Les obres de condicionament està previst que comencin pels volts de Nadal.

Amb la voluntat de fer més efectiu l'element diferenciador en una zona on es concentra la gran majoria de l'oferta turística de la comarca, Pineda posarà en marxa aviat un concurs per triar un seguit d'icones que identifiquin la població i que, molt probablement, recullin part dels indrets i espais emblemàtics de la població, com pot ser la masia de Can Comas, la creu de terme o el campanar de l'església parroquial. Aquests referents està previst que s'incloguin com a marxandatge local “perquè els visitants puguin endur-se també un objecte físic de Pineda a banda del record d'uns bons dies de vacances”.

LES FRASES

Amb 8.000 places tenim personalitat pròpia per ser una magnífica destinació de vacances
Albert Buch
PRESIDENT DE L'ASSOCIACIÓ PINEDA TURÍSTICA
Hem augmentat la presència en fires amb una oferta centrada en el turisme familiar
Carme Aragonès (PSC)
REGIDORA PROMOCIÓ ECONÒMICA DE PINEDA DE MAR


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia