Economia

Per un turisme més familiar, de qualitat i menys ‘low cost'

El secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, anuncia l'aposta del govern per un turisme familiar, sostenible i de qualitat

Un congrés debat sobre els models i ofertes per a pares i nens

La primera jornada del I Congrés Internacional de Turisme Familiar va reunir ahir, al centre de convencions de Port Aventura, 50 ponents internacionals i uns 500 professionals del sector turístic i l'oci. Les sessions del congrés van encaminades a reflexionar sobre el present i futur del turisme familiar i a recollir experiències i models d'arreu del territori i també d'altres països.

Durant la conferència inaugural, el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Pere Torres, va anunciar que el congrés d'aquests dos dies ha de servir per reivindicar el turisme “com un sector econòmic clau del país” i per posar de manifest “un determinat model de turisme”. En aquest sentit, Torres va deixar clar que l'aposta de la Generalitat és per un turisme “de qualitat, responsable i sostenible” i que Catalunya ha de fer una aposta decidida pel turisme familiar “de valor afegit i no de baix cost”. L'objectiu del sector, segons Torres, ha de ser redefinir el turisme familiar amb la potenciació del “turisme verd”, l'esport i les activitats adreçades als infants.

Torres va constatar que existeix una fixació entre el sector de “batre el rècord de turistes”. Però va manifestar que “cal incrementar la renda que obtenim del turisme a través de l'oferta de productes que aportin més valor afegit”. Des del govern, aquesta és l'única manera d'allargar la temporada turística i la millora de l'estabilitat i les condicions laborals dels treballadors del sector.

Segons algunes dades recollides pel govern, el turisme familiar a Catalunya obté una nota de 9,1 sobre 10, “una molt bona qualificació”, va celebrar Pere Torres. A més, el 70% dels turistes familiars repeteixen destinació, l'estada mitjana que fan és de deu dies i la mitjana de membres que configuren la unitat que viatja és de quatre persones. Pel secretari, aquestes són unes xifres “estimulants” que justifiquen la necessitat de continuar seguint aquest full de ruta de promocionar el turisme “respectuós” amb tots els models de família.

Actualment, a Catalunya hi ha 22 destinacions amb la marca de turisme familiar i més de 700 empreses certificades arreu del país amb aquest segell d'especialització, que formen una oferta adaptada a les necessitats i exigències de les famílies durant les seves vacances.

Un congrés únic

El congrés està organitzat per l'Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, i també té el suport de la Secretaria d'Estat de Turisme, la Confederació Espanyola d'Hotels i l'Organització Mundial de Turisme.El fòrum està distribuït en quatre blocs temàtics: El turisme familiar arreu del món; Gestió integral d'una destinació de turisme familiar; La demanda turística. Nous canals d'informació en el sector i L'oferta turística. Gestió del sector privat: intermediació i allotjaments turístics.

L'esdeveniment té la participació d'una cinquantena de ponents i experts d'una desena de països. Durant aquests dies, s'analitzarà el turisme familiar com a producte estratègic per al futur del sector i que pugui generar diverses oportunitats a empreses, institucions i entitats, així com obrir noves vies de negoci entre el sector turístic. La Generalitat ja ha expressat la voluntat que aquest congrés tingui continuïtat com a fòrum de caràcter internacional.

LES XIFRES

70
per cent de famílies
que visiten Catalunya decideixen, l'any següent, repetir la destinació elegida.
9,1
sobre 10
és la qualificació que obté el turisme familiar a Catalunya, segons dades del govern.

Restablir les relacions entre Salou i Mallorca

El conseller de Turisme del govern balear, Gabriel Barceló, va afirmar que “cal normalitzar i restablir” les relacions amb el turisme de Salou que, com les Balears, és “capdavanter en turisme familiar”.

Salou s'erigeix com a centre de noves inversions

El regidor de Turisme de Salou, Benet Presas, va anunciar als congressistes que Salou és avui en dia “un epicentre de grans inversions turístiques” que aposten per instal·lacions més especialitzades.

Hiperconsumisme en el turisme que fan les famílies

El sociòleg, Gilles Lipovetsky, va afirmar: “Vivim un moment de turisme a la carta.” Segons l'expert, l'hiperconsumisme s'ha convertit en una manera de viure les experiències quotidianes, també en el turisme.

La Costa Daurada registra un 57% de turisme familiar

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va destacar que les famílies amb fills van representar un 56,9% dels turistes que van visitar la Costa Daurada el 2014. A l'Ebre, van ser un 68,6%.

Cap a un turisme més verd i de qualitat

El secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Pere Torres, va apuntar a la necessitat de tendir cap a un model de turisme familiar “més verd” i en què els criteris de qualitat siguin prioritaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.