Torrons i Mel Alemany ja arriba a 200 supermercats britànics
L'objectiu de la firma de la Noguera és doblar el percentatge de producció que va a l'exterior L'empresa familiar preveu un augment de la facturació d'entre un 5 i un 10%
L'empresa familiar Torrons i Mel Alemany d'Os de Balaguer (la Noguera) ha tancat un acord comercial per fer arribar a més de dos-cents supermercats de la cadena britànica Mars&Spencer torrons d'elaboració artesanal i la seva línia de mel gurmet, amb taronja confitada. Amb aquesta operació l'empresa, de cinquena generació familiar, comença un pla per potenciar les vendes a l'exterior, que ara suposen un 10% de la facturació.
“Per a una empresa familiar com la nostra aquest acord significa un reconeixement, que una cadena de distribució europea d'aquesta magnitud es fixi en els nostres torrons”, explica amb satisfacció Ferran Alemany, que està al capdavant del negoci amb el seu germà, German, i el seu pare, Miquel.
Per al responsable de l'empresa, l'èxit de l'operació és degut a la feina que s'ha fet durant força temps per convèncer un distribuïdor que coneixien a Londres. “Fa pocs dies que hem començat a servir”, explica Ferran Alemany, que assegura que els esforços van també cap a altres mercats. Confien molt en la Xina, gran consumidora de mel, i Hong Kong, però també volen potenciar el mercat nord-americà i diversos països europeus.
Torrons i Mel Alemany produeix 60 tones de torró, un 80% de les quals es venen a Catalunya, i el 20% restant es divideixen en parts iguals entre els que van a la resta de l'Estat i els mercats internacionals. Alemany, però, està apostant fortament per la mel. De les 1.500 tones anuals que elabora, la meitat va cap a l'exportació, majoritàriament França (un 40%) i un 10% a altres països.
Alemany, que forma part del Cluster Catalunya Gourmet, factura 8 milions d'euros l'any, ocupa 25 persones de manera directa al seu obrador d'Os de Balaguer i també dóna feina a 25 persones amb discapacitat de quatre entitats socials lleidatanes: Aspros, Shalom, l'Estel i la Torxa, que s'encarreguen de part de l'embalatge de la marca.
De fet, els productes Alemany es poden comprar als supermercats Plusfresc, Condis, Bon Preu, Casa Ametller, El Corte Inglés i Sorli Discau i a agrobotigues, establiments turístics i comerç tradicional o gurmet.
Una de les apostes de la firma Alemany –que preveu fer créixer entre un 5 i un 10% la facturació– és “consolidar i buscar els valors de la marca”. En aquesta mateixa línia, la firma lleidatana vol fer un pas de gegant en el terreny de les xarxes socials i està en procés de reforçar el web i l'àrea de comunicació.
L'any 1879 la senyora Mundeta, repadrina del pare de l'actual generació, feia un caramel de mel i fruits secs. Aquell caramel es venia als mercats i de manera típica a les trobades de les ermites de l'entorn del Montsec. D'allí en va sortir el torró que encara produeixen avui en la gammes més clàssiques. “Nosaltres som clàssics amb el torró i innovadors amb la mel”, diu Ferran Alemany.
Pel que fa a la mel, la marca Alemany està especialitzada en les monoflorals. “Seleccionem les millors mels de cada apicultor, els coneixem de fa molts anys i formen part de la família Alemany”, diu el responsable de l'empresa, que també elabora una gamma de caramels de mel amb diverses essències: de llimó, eucaliptus i menta, entre altres varietats.
La mel més innovadora
En la línia Gourmet, destaca la mel amb pell de taronja confitada (la que es distribueix al Regne Unit) i la mel amb crema d'avellana. Aquesta darrera ha estat reconeguda amb una estrella del premi Great Taste Awards (l'Oscar del món de l'alimentació). Aquest premi inclou la mel Alemany al Great Taste Club, el club gastronòmic més exclusiu dels productes alimentaris delicatessen.
Torrons i Mel Alemany ja arriba a 200 supermercats britànics