Empreses

Nubelo, per trobar els més buscats

El portal posa en contacte empreses i professionals del sector digital

En el sector de les TIC hi ha una situació a la inversa d'altres sectors, la part més desesperada no és la que busca feina sinó la de les empreses que no troben talent. A més a més els professionals digitals són un perfil molt líquid, que no es mou tant per la tipologia de contracte sinó per com un projecte professional pot fer créixer la seva trajectòria. I d'aquesta necessitat creixent de professionals digitals i les seves particularitats, Francesc Font, Rodrigo Villatoro, Marcos Sánchez i Hugo Melero van posar en marxa el portal Nubelo, una plataforma que permet posar en contacte professionals de l'àrea digital i empreses. “Volíem que les companyies tinguessin un lloc on poder localitzar professionals i també conèixer la seva reputació, trajectòria etcètera”, explica Francesc Font. El negoci està basat en un model americà que fa temps que funciona, que consisteix a reservar-se una comissió un cop s'ha tancat la contractació. I és aquí on marca la diferència respecte al madur model de negoci de portals de recerca de feina. “Nosaltres fem servir algoritmes per identificar el treballador més adequat i fer-ho d'una manera més eficient, i si no hi ha una relació professional final nosaltres no cobrem”, resumeix Font.

Nous horitzons.

Fins enguany, la firma s'havia centrat a posar en contacte freelance o petites empreses, ara farà poc més d'un mes Nubelo va ampliar el seu portal i es va obrir a la contractació presencial geolocalitzada. I així mateix va fer el pas per facilitar la contractació d'assalariats. Francesc Font assegura: “Ens vam adonar que el sector dels portals s'estava verticalitzant i vam entendre que Nubelo podia oferir totes les opcions possibles al talent digital.”A més han incorporat un innovador servei sobre la reputació de les empreses. És a dir, han deixat en obert comentaris d'extreballadors o professionals que d'una manera anònima puguin valorar aspectes diversos com ara les facilitats de conciliació, la proximitat de la direcció amb els empleats, la progressió salarial, entre molts altres. “És la manera de millorar en transparència al mercat de treball”, considera Font, i adverteix que aquesta mena de TripAdvisor de les empreses no ha de ser una crítica només negativa, és una eina que resulta pràctica per als qui busquen feina i també perquè les empreses puguin captar talent. Ara com ara, aquest servei no els genera negoci, però els ajuda a guanyar visibilitat. Font calcula que a partir del 2017 ja podran treure-li rendiment econòmic.

60% a l'exterior.

La companyia, que té la seu al barri del Poble Nou de Barcelona, ocupa ara com ara 45 empleats, 25 dels quals són a Barcelona, 10 a Buenos Aires i 5 a São Paulo. El portal factura 1,5 milions d'euros, el 60% dels quals provenen del negoci a l'exterior, majoritàriament a Llatinoamèrica, i el 40% restant del mercat espanyol. Font avança que s'han marcat l'objectiu de convertir-se en el referent de Llatinoamèrica i el mercat espanyol en la contractació de talent digital, i un cop assoleixin aquesta fita es plantejaran entrar a Europa. No descarten tampoc en un mitjà termini ampliar el seu negoci cap a altres perfils professionals que no siguin només el món digital.

Nubelo té amb la Universitat Autònoma de Barcelona i la de Saragossa acords de col·laboració per investigar i desenvolupar negoci en temes de macrodades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.