Lear presentarà un ERO per acomiadar els 518 treballadors de la planta de Roquetes

L'alcalde de Tortosa rebutja el tancament de la fàbrica i reclama les mateixes ajudes que han rebut Seat o Nissan

El tan­ca­ment de la planta de Lear a Roque­tes, que es dedica a la fabri­cació de cable­jat per a l'auto­moció però que només tre­ba­lla per un model de Saab, tindrà un fort impacte sobre les Ter­res de l'Ebre ja que és l'empresa més gran del ter­ri­tori. La direcció de Lear ha con­vo­cat per dilluns a una reunió el comitè d'empresa, tot i que sense espe­ci­fi­car el motiu de la tro­bada. «De moment l'empresa no ha comu­ni­cat res ni als mem­bres del comitè ni als sin­di­cats», sos­te­nen el secre­tari gene­ral de CCOO a les Ter­res de l'Ebre, Josep Casadó, i el res­pon­sa­ble del sec­tor de metall, cons­trucció i afins (MCA) de la UGT a les Ter­res de l'Ebre, Fran­cesc Jor­net. Amb tot, els sin­di­cats espe­ren que en la reunió de dilluns la mul­ti­na­ci­o­nal deixe clar quin serà el futur d'una planta que a la dècada dels 90 va superar el miler de tre­ba­lla­dors.

També la con­se­llera de Tre­ball, Mar Serna, va refe­rir-se ahir a Lear: «No tenim constància encara del tan­ca­ment de la planta de Roque­tes, si pre­senta un ERO s'estu­diarà.» Serna va recor­dar que l'Agència Cata­lana d'Inver­si­ons fa mesos que nego­cia amb Lear perquè man­tin­gui la planta de Roque­tes. En aquest sen­tit, el direc­tor dels ser­veis ter­ri­to­ri­als d'Inno­vació, Uni­ver­si­tats i Empresa a les Ter­res de l'Ebre, Josep Felip Monclús, va adme­tre la difi­cul­tat que la mul­ti­na­ci­o­nal con­ti­nue l'acti­vi­tat a Roque­tes, quan dis­posa d'una altra planta a menys de cent quilòmetres de distància, a Valls, on sí que es fa recerca. «Si arriba el moment que les ins­tal·laci­ons de Roque­tes es bui­den, l'Agència Cata­lana d'Inver­si­ons està oberta a posar-les a dis­po­sició d'altres ini­ci­a­ti­ves empre­sa­ri­als per crear nous llocs de tre­ball», asse­nyala Monclús.

Reunió amb Serna

L'alcalde de Tor­tosa ha rebut­jat el tan­ca­ment de la planta. «És una sor­presa molt des­a­gra­da­ble. No ho accep­ta­rem», ha dit Bel, que lamenta haver cone­gut la notícia pels mit­jans de comu­ni­cació i per fonts no ofi­ci­als. Bel, jun­ta­ment amb l'alcalde de Roque­tes, Fran­cesc Gas, ha recla­mat una reunió urgent amb la con­se­llera de Tre­ball per tal d'ana­lit­zar la situ­ació. També es volen reu­nir amb el secre­tari d'Indústria de la Gene­ra­li­tat, Antoni Soy. «Una empresa que ha rebut aju­des públi­ques per con­ti­nuar pre­sent al ter­ri­tori no pot mar­xar. I si se'n va és perquè el govern ho auto­ritza», ha asse­nya­lat l'alcalde de Tor­tosa. En aquest sen­tit, Bel ha exi­git al govern de la Gene­ra­li­tat que faci els matei­xos esforços que es van fer en el seu moment per sal­var les fac­to­ries de Nis­san i Seat a l'àrea metro­po­li­tana.

Compareixença de la consellera Serna

La portaveu de Treball de CiU al Parlament, Meritxell Borràs, demanarà la compareixença de la consellera de Treball, Mar Serna, en la comissió de Treball perquè explique què ha fet durant els darrers mesos perquè la fàbrica de Lear no tanque les portes a Roquetes. «Fa mesos que coneixem la situació difícil i dramàtica que viuen els treballadors i ni el Departament de Treball ni el govern no han fet res perquè no s'arribi a aquest final dramàtic», ha dit Borràs. CiU sosté que Treball no posarà problemes per aprovar l'ERO quan Lear el presente, ja que fins al moment la majoria d'expedients han estat aprovats «discrecionalment». A més, Borràs ha recordat que al Parlament hi ha pendent el debat d'una proposta de resolució de CiU per evitar el tancament de la multinacional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.