Seat cridarà ja a revisió els cotxes dièsel manipulats
El procés és voluntari, però la marca recomana passar pel taller
La companyia aspira a vendre prop de 75.000 unitats del Seat Ateca, presentat ahir al Saló de Ginebra
Seat cridarà a revisió a finals d'aquest mes de març els clients que tinguin cotxes afectats pel programari instal·lat per manipular el registre de les emissions contaminants, un procés que a l'Estat espanyol és voluntari, tot i que recomanat per la companyia.
En aquest sentit, el director de Seat Espanya, Mikel Palomera, aconsellava ahir ferventment als clients afectats passar pel taller, segons va explicar durant una roda de premsa en el marc del Saló de l'Automòbil de Ginebra. Segons Palomera, es podria donar el cas que en el futur canviés aquesta condició de voluntarietat, i hi va remarcar que l'eliminació del programari manipulat no tindrà repercussió en les prestacions del cotxe. El primer model que Seat començarà a revisar serà l'Exeo, del que es calcula que hi ha unes 4.500 unitats afectades.
Palomera va admetre que l'anomenat dieselgate ha tingut implicacions “a nivell de xarxa, de vendes” i de reputació, però va assegurar que el client segueix confiant en la marca, tal i com demostra el fet que els models León i l'Ibiza segueixin sent els models més venuts, segons les dades de matriculacions de febrer fetes públiques ahir per les associacions de fabricants, venedors i concessionaris, que constaten un increment anual del 12,6% al conjunt de l'Estat.
“El client continua confiant en els nostres productes, la qual cosa no vol dir que el tema estigui resolt, sinó en vies de resolució”, va assegurar.
Mentre les aigües tornen, doncs, al seu curs, Seat va presentar ahir durant el saló de Ginebra el seu nou model de tot terreny urbà (SUV), el Seat Ateca, del que la casa confia en vendre com a mínim 75.000 unitats anuals, una xifra que, segons el president de Seat, Luca de Meo, representa el 5% de la quota de mercat. “Normalment, per posar un cotxe a la shopping list dels consumidors cal tenir un 5% del segment; si no, no existeixes”, va dir De Meo. El segment creix a Europa al ritme del 25% anual i el Nissan Qashqai és líder a l'Estat. L'Ateca es llançarà abans d'estiu a l'Estat i Alemanya amb un preu de 20.000 euros.
LA XIFRA
Martorell té números per al SUV
Martorell té molts números per ser “premiat” amb la producció del germà petit del Seat Ateca, el tot camí (SUV) que la companyia Seat va presentar ahir al Saló de l'Automòbil de Ginebra. El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, es va mostrar confiat que Volkswagen acabarà adjudicant la producció del segon SUV de Seat a Martorell. “No tindria cap lògica” que un model com aquest no es fabriqués a Martorell, va assegurar Carnero, ja que és del mateix segment que l'Ibiza i, per tant, es podria acoblar en la mateixa línia. Malgrat que encara no hi ha confirmació oficial, justament en aquest sentit, el president de Seat, Luca de Meo va assegurar que “es podria aprofitar la plataforma de l'Ibiza per fer el SUV petit”.
Carnero va insistir que la planta de Martorell es trobarà amb problemes greus d'ocupació el 2018 si la marca no aconsegueix atreure la producció d'un nou model, més enllà de l'Audi A1, que substituirà el Q3.