Seat surt de pèrdues i farà un nou tot camí a Martorell
La marca va tancar el 2015 amb un benefici de 6 milions d'euros davant les pèrdues de 66 milions del 2014
Anuncia que l'any que ve llançarà al mercat un nou SUV amb la base de l'Ibiza
Seat deixa anar llast i s'acomiada dels números vermells després de vuit anys de pèrdues. El fabricant va anunciar ahir que va tancar l'exercici passat amb un resultat positiu després d'impostos de 6 milions d'euros, davant les pèrdues de prop de 66 milions d'euros del 2014. Una fita que el president del comitè executiu de Seat, Luca de Meo, qualificava ahir com “una bona notícia que recompensa els esforços fets”.
Seat va millorar les vendes a clients finals un 2,4%, va superar la barrera de les 400.000 unitats i va encadenar tres exercicis amb tendència positiva. A més, les vendes es van concentrar en models de segment més alt, amb el Seat León al capdavant, cosa que va millorar el marge de contribució per cotxe.
La xifra de negoci va assolir els 8.332 milions d'euros, un 11,1% més que en l'anterior exercici, i la millor dada de la història de la companyia.
La producció del 2015 també va marcar xifres rècord amb 477.077 vehicles sortits de les línies de producció de Martorell, el major volum dels darrers 14 anys. Pel que fa a les inversions, la marca va destinar-hi l'any passat 586 milions d'euros, un 28% més.
El resultat operatiu de Seat va millorar un 96% (160 milions d'euros), tot i que encara va tancar en 7 milions d'euros en negatiu. L'Ebitda (beneficis abans d'interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions) va millorar també un 30% respecte del 2014 i es va situar en els 391 milions d'euros. La companyia va generar també més flux de caixa, un fet que ha permès, segons van destacar els directius de Seat en la presentació dels resultats davant els mitjans, assumir les inversions amb recursos propis i no necessitar l'ajuda de la matriu alemanya.
Després de sortir dels números vermells, l'objectiu de la marca, va destacar De Meo, és “consolidar la rendibilitat” de Seat en el futur. Per fer això el fabricant confia en la bona acollida al mercat del nou SUV Ateca, i té previst llançar quatre nous models més en els pròxims 18 mesos, “la major ofensiva comercial” de la història de Seat, destacava ahir De Meo.
El president del comitè executiu de Seat va revelar ahir que la planta de Martorell començarà a produir l'any que ve un nou SUV més petit que l'Ateca, sobre la base del nou Ibiza. El fabricant vol centrar-se en el segment del tot camí, que és el que més creix al mercat europeu. A més, Martorell s'ha adjudicat la fabricació de l'Audi A1, que substituirà el Q3, un dels veritables impulsos de la millora dels ingressos de la planta. Tot i que l'A1 requereix menys hores de treball, els directius de Seat s'han mostrat convençuts que el volum de producció d'aquest model ho compensarà.
LA FRASE
VW pagarà les revisions pel frau
Seat va confirmar ahir que està previst iniciar “en les pròximes setmanes” el procés de revisió tècnica dels vehicles afectats pel frau de les emissions, i també que el seu cost l'assumirà el grup Volkswagen.
El president del comitè executiu de Seat, Luca de Meo, va renunciar ahir a oferir massa detalls sobre aquest procediment, però va voler garantir que “la prioritat per a Seat durant els darrers mesos ha estat oferir una solució tècnica i garantir als clients un servei ràpid i amb els menors inconvenients possibles”.
A més, De Meo va confirmar ahir que la marca podria revisar la seva estratègia respecte del vehicle elèctric: “Cada vegada serà més complicat per als fabricants complir els límits d'emissions.” El repte, però, serà el calendari: “Cal encertar el moment, no crec que un client de Seat vulgui comprar un Ibiza per 40.000 euros”.