Empreses

Chimigraf concentrarà les plantes disperses en un sol centre fabril

El pla, pressupostat en 800.000 euros, farà que l'empresa de Rubí guanyi capacitat i eficiència productiva

La innovació és la palanca de la firma vallesana per entrar en el mercat de l'alimentació

Chimigraf ha llogat una nau de mil metres quadrats adjacent a la que ja té al polígon industrial de Can Jardí de Rubí (Vallès Occidental) per tal de concentrar les seves plantes fabrils que estan disperses en altres parts del municipi. L'operació, que representarà una inversió de 800.000 euros, s'aprofitarà per reorganitzar els diferents processos productius. Chimigraf fabrica tintes per a la indústria d'arts gràfiques de tres grans famílies industrials: les que tenen com a base l'aigua, les que tenen com a base un dissolvent (en aquests dos casos per a sistemes d'impressió flexogràfics o de gravat al buit) i les tintes per a impressió digital, que ja constitueixen tot un món. Com a resultat del fort creixement de l'empresa els darrers anys, aquests tres grans grups de productes s'estan fent en plantes diferents separades per diversos quilòmetres entre si. Amb la concentració, només restarà separat el magatzem regulador i la voluntat és que algun dia també s'hi pugui afegir. “Amb aquesta operació guanyarem capacitat productiva i més eficiència en els processos”, explica Armand Marcé, director general de Chimigraf.

L'empresa de la família La Valle va tancar el 2015 amb una facturació de 38,9 milions d'euros (+1,8%), dels quals el 51% són vendes a l'exterior: és el primer any que el negoci a l'estranger passa al davant. Chimigraf ven a més d'una seixantena de països, entre els quals destaca l'Estat francès, principal mercat a fora i on la companyia té una filial comercial i productiva, i Itàlia, on fa un any i mig va obrir una filial comercial. A Portugal hi té una sucursal i a Mèxic, Xangai i als Estats Units, oficines comercials. A l'Estat espanyol, Chimigraf té delegacions a Madrid i València. La plantilla total és d'unes 170 persones. Aquestes dades situen l'empresa vallesana en el lloc 22 del rànquing mundial, molt dominat per grans gegants dels EUA, el Japó i Alemanya, i en el lideratge a l'Estat espanyol, on tenen un 25,3% del mercat de tintes d'aigua i un 15,8% del de solvent. La cartera de clients de la marca està formada per fabricants d'envasos (flexible, paper i cartró corrugat), impremtes que fan publicitat exterior en gran format i empreses de sectors industrials com el ceràmic o la fusta.

A Chimigraf, l'inici de la internacionalització data de mitjan dels anys noranta, si bé el 2007 va passar a formar part de l'estratègia del grup i durant la crisi es va intensificar per la caiguda del mercat domèstic. “El nostre objectiu és seguir creixent fora i obrir nous mercats”, diu Marcé, que mostra el pla estratègic 2012-16 que així ho estableix.

El pla també marca objectius en innovació, que és la palanca que Chimigraf té per, d'una banda, mantenir la fidelitat del mercat en els productes més tradicionals tot oferint millores de qualitat constant i, d'una altra banda, desenvolupar noves solucions que els permetin obrir nous mercats. És el cas de la gamma de tintes per a impressió digital i, en concret, la inkjet UV, amb prestacions diferents de les de la competència que la fan ideal per als envasos d'aliments. Els usos industrials de la impressió digital són encara limitats però són un terreny molt fèrtil per la innovació.

L'empresa, propietat de la família La Valle, la segona generació de la qual és la que ara hi ha al capdavant, es va fundar el 1970. Inicialment eren coneguts com els “reis de la poliamida” perquè aquesta era la base de les seves tintes, però a poc a poc van passar a les tintes de solvent. Cap a l'any 1997 van fer l'aposta per les tintes de base d'aigua, que ara són el 50% de la producció (el solvent és el 34% i el 16% restant són les tintes per a impressió digital).

Carolina La Valle, consellera delegada de Chimigraf, és la segona generació de la família propietària. La companyia produeix unes 20.000 tones de tinta cada any de qualsevol tipologia. L'exportació representa el 51,1% del volum de negoci.
Facturació
38,9 M€
Treballadors
170
Any de fundació
1970
L'Invent

Tinta que delata la frescor de la carn

Chimigraf i l'institut tecnològic valencià Itene han desenvolupat una tinta amb propietats no convencionals en el marc europeu Horitzó 2020. FreshInk s'aplica a l'etiqueta de la carn de pollastre amb l'avantatge que aquesta modifica el seu color si la qualitat o la seguretat del producte queda alterada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia