Emprenedors

Avatars que treuen la por davant del públic

Humantiks desenvolupa aplicacions per millorar la salut o l'àmbit educatiu

Superar la por de parlar en públic es resol d'una manera tan simple com posar-se davant d'un auditori i fer un parlament. A mesura que s'enfronta més cops aquesta situació s'acaben controlant les emocions negatives que genera. A la pràctica, però, resulta complex posar fi a aquest temor. Així que l'empresa emergent Humantiks ha desenvolupat aplicacions perquè mitjançant la realitat virtual es pugui combatre aquesta fòbia.

L' empresa, creada fa un mes, es dedica a desenvolupar continguts interactius per a les àrees de salut i educació, i una de les seves primeres aplicacions ha estat dissenyar un program per enfrontar-se a un auditori d'avatars, que reprodueix les mateixes emocions que si es tractés d'un públic de carn i ossos. “Està demostrat que, si domines l'ansietat des del món virtual, ho acabes fent en el món real”, explica el director general de la companyia, Luis Miguel Aras, que és a més metge al País Basc.

L'aplicació s'instal·la en el mòbil i aquest es connecta a unes ulleres de realitat virtual (com les que hi ha a la fotografia) que fan viure a l'usuari l'experiència de parlar en públic. L'aplicació es pot controlar des d'un dispositiu extern que altera les circumstàncies de l'audiència, amb més o menys públic, i fins i tot la seva actitud, des de mostrar interès, preguntar o fins i tot esbroncar l'orador.

L'aplicació va dirigida a empreses que volen ajudar els seus empleats a millorar les habilitats d'oratòria, a psicòlegs per a pacients amb aversió a aquesta situació o a
coachs. Ara com ara és l'única aplicació per al públic en general que existeix en el mercat. “Només n'hi ha una de similar a tot el món, en l'àmbit universitari, i nosaltres a més a més hi hem afegit noves funcionalitats, com ara permetre gravar la veu i que l'usuari vegi el seu Power Point projectat en una pantalla”, explica Aras. En l'actualitat estan acabant de desenvolupar la mateixa aplicació però perquè la pugui adquirir qualsevol persona a títol particular i poder així practicar la seva intervenció sol a casa però davant un auditori virtual.

Humantiks ha adaptat també aquest producte perquè es faci servir en el sistema educatiu i ajudi a millorar les habilitats d'oratòria dels estudiants, a partir de certa edat.

No és, però, l'única aplicació que ha posat en marxa. La companyia, que disposa d'un equip multidisciplinari de programadors, psicòlegs i sociòlegs, es dedica a dissenyar el que es coneix com a serious games, és a dir jocs que no tenen l'objectiu d'entretenir sinó de millorar la qualitat de vida o els coneixements de l'usuari. Un d'aquests és l'Emotional Trainer, un joc de realitat virtual per identificar les emocions bàsiques, destinat a nens i a persones amb demències. Humantiks vol a més a més cobrir una mancança en el mercat i és la inexistència d'aplicacions de realitat virtual per a nens.

En l'àmbit organitzatiu, estan acabant el procés de desenvolupament i esperen començar la fase de comercialització a partir del mes de maig. Com avança Aras, per a enguany tenen un objectiu de facturació de 220.000 euros i calculen que amb les vendes previstes no necessitaran finançament extern. Humantiks es va engegar amb un capital inicial de 61.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.