Nufri posa noms de persona a les pomes per vendre'n més
L'empresa lleidatana imita una estratègia que ja va provar Coca-Cola amb les llaunes de refresc
L'empresa hortofructícola lleidatana Nufri batejarà amb noms de persona entre vuit i deu milions de les seves pomes amb l'objectiu de millorar el posicionament en el mercat espanyol de dues de les seves marques d'aquesta fruita, Livinda i Delissium. Nufri, imitant una estratègia de màrqueting que ja va provar la multinacional Coca-Cola amb les llaunes de refresc, etiquetarà les pomes amb uns 200 noms diferents.
Nufri, que té la seu a Mollerussa, va presentar ahir a l'Escola d'Hoteleria i Turisme de Lleida la seva campanya promocional. Es tracta d'una iniciativa pionera en el sector fructícola i persegueix situar al mercat estatal les seves dues marques, Livinda i Delissium. Amb el lema “És d'aquí i es diu com tu”, l'empresa lleidatana batejarà durant dos mesos entorn d'un 20% del total de la producció de pomes amb adhesius amb noms propis de persona catalans, castellans i bascos, a més de parentius com ara “pare” o “mare”.
La campanya pretén atreure l'atenció dels consumidors per tal que acabin comprant aquestes pomes produïdes a l'Estat en lloc d'altres d'importades d'altres països productors. I és que, segons un estudi elaborat per Afrucat, una de cada dues pomes que es consumeixen actualment a l'Estat espanyol és d'importació.
El director de producció i comerç de Nufri, Ignasi Argilés, va indicar que l'Estat espanyol és deficitari en la producció de poma i necessita importar-ne per atendre la demanda dels consumidors. Per això, amb aquesta promoció es vol reivindicar la producció de poma local. Si va bé, no es descarta ampliar la campanya també a la pera.
A més, Nufri també sortejarà entre aquelles persones que enviïn tres adhesius de la promoció viatges de cap de setmana a Lleida i Sòria perquè puguin conèixer les explotacions on Nufri produeix les pomes.
L'empresa produeix anualment més de 100 milions de quilos de fruita anuals, i uns 50 milions de quilos són pomes. Té 700 treballadors i un volum de facturació superior als 300 milions d'euros.