Empreses

Baix cost amb tecnologia punta

Autonet & Oil i El Elefante Azul preveu créixer orgànicament fins a arribar a ser present a totes les autonomies de l'Estat

El grup vol tancar
el 2017 amb 20 centres nous i més de 45 contractacions

Facturació

40 M €

Treballadors

56

Any de fundació

2012


Fins al 2011 Marcos Moure es va dedicar al sector immobiliari. A partir de llavors, i com a conseqüència de la crisi, va decidir diversificar el negoci. El primer pas va ser adquirir centres de rentatge de cotxes, negoci que va dotar de “la maquinària més avançada possible i d'un sistema informàtic àgil i fàcil d'utilitzar”. Després hi va afegir sortidors de benzina. Però calia diferenciar-se per fer-se un lloc en el mercat. Com a valor afegit, va oferir la benzina a un preu més baix que els competidors i va dotar les instal·lacions de tecnologia punta. Així va néixer el 2012 Autonet&Oil, empresa a la qual va afegir la cadena de rentatge de vehicles El Elefante Azul, fa un any.

Ripollet va ser la primera ciutat de tot l'Estat que va disposar d'una benzinera de baix cost. “Va ser un èxit sense precedents i molta gent va sentir empatia per nosaltres”, afirma Moure, “perquè van trobar un bon preu i sortidors amb tecnologia d'última generació i bon servei al client”. Explica que van incorporar sortidors amb pantalles tàctils, “com l'iPhone. Ara ja s'ha perdut la por de tocar pantalles, però llavors va ser tota una novetat”.

Expansió.

Les vuit benzineres que té Autonet&Oil estan totalment automatitzades tot i que, puntualitza Moure, “sempre tenim personal per atendre els clients. És el nostre fet diferencial”. Les benzineres –dos en franquícia– estan a Catalunya (4), les Illes Balears (2) i València (2), i preveuen obrir-ne cinc més aquest any i quinze més el 2017, la majoria, amb centres de rentatge en el recinte.

“Almenys és el nombre de projectes que tenim presentats”, esgrimeix. El cas és que “són processos llargs, de manera que esperem que aquest any en puguem inaugurar almenys cinc dels vint previstos fins al 2017”. La incertesa està fonamentada: “De vegades hem trigat més d'un any a poder obrir una benzinera.” Els indrets no els vol revelar fins que no aconsegueixi els permisos de les administracions corresponents. “Són inversions altes i el factor del temps per obrir nous negocis el determinen els permisos”.

El total d'inversió prevista per a l'expansió és de 3,5 milions d'euros, que en una primera fase assumeix el grup amb capital propi, i la creació d'entre dues i tres ocupacions per a cada nou centre. L'objectiu és augmentar la presència dins d'un mercat que, tot i la liberalització, continua sent força restrictiu. “És un sector molt potent, amb grans corporacions, de manera que intentem fer-ho al millor possible per aconseguir el nostre espai en el mercat”, afirma. I, com assegura, amb el desig “d'intentar arribar a l'excel·lència”.

Sector acíclic.

A Moure no li va fer cap recança endinsar-se en un sector que no tenia gens apamat. “M'agraden els reptes”, justifica. Després de veure com la crisi passava com una piconadora per sobre del sector immobiliari, Moure es va decantar per les benzineres. “És un sector acíclic, i això és bo, però també era molt arcaic en instal·lacions i tecnologia. Vaig pensar que se'n podia treure més partit”, explica. I s'hi va endinsar. Quatre anys després, reconeix: “Ens ha costat molt arribar fins a aquí.”

El grup estudia contínuament oportunitats per al creixement orgànic. La compra del 70% d'El Elefante Azul a la multinacional francesa Hypromat España els va donar dimensió i presència a bona part de l'Estat, i van arribar a les 82 instal·lacions de rentatge, de les quals 14 són pròpies –una desena a Catalunya– i la resta franquiciades. L'adquisició els va permetre augmentar la plantilla i la facturació anual més d'un 20% respecte al 2014, quan van tancar l'any amb unes vendes de 34 milions d'euros. La previsió és tenir presència a cada comunitat autònoma.

“Som una empresa familiar que ha creat un negoci quality low cost. Ho aconseguim adquirint la benzina al millor preu possible, controlant els costos i oferint qualitat. Som més barats perquè hi guanyem menys que la resta.”

El grup Moure, propietari d'Autonet & Oil i El Elefante Azul, amb seu a Alella (Maresme) va ser el primer que va apostar per aquest tipus de negoci a l'Estat. Es defineix com una empresa quality low cost, que ofereix carburant a preus ajustats, instal·lacions automatitzades i un bon servei al client.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.