Esports
Embolica que fa fort
La FIA admet que els e-mails entre De la Rosa i Alonso són la nova prova en el cas despionatge de McLaren a Ferrari
Amb el Mundial de la F-1 a la seva recta final, amb cinc proves per disputar-se i quatre homes amb opcions al títol –el líder, Lewis Hamilton, amb 84 punts, el seu company a McLaren Fernando Alonso (79) i els pilots de Ferrari Felipe Massa (69) i Kimi Räikkönen (68)–, el polèmic cas d’espionatge de l’escuderia britànica a la italiana, que semblava vist per a sentència, ha tornat amb força i ha embolicat la troca d’una manera espectacular.
I per començar, el Gran Premi d’Itàlia d’aquest cap de setmana al circuit de Monza estarà marcat, sense cap mena de dubte, per aquest història rocambolesca.
La notícia va saltar dimecres passat, quan la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) va anunciar noves proves en el cas i l’endemà la revista alemanya Auto Motor und Sport avançava que es tractava d’uns e-mails entre el provador de McLaren, Pedro Martínez de la Rosa, i Alonso.
Una possibilitat que el president de la FIA, Max Mosley, va confirmar ahir alhora que també feia pública la carta que, el passat 31 d’agost, va enviar als tres pilots de l’equip britànic –Hamilton, Alonso i De la Rosa– per demanar-los la seva col·laboració en la investigació del cas.
Superllicència en joc
“Com ja saps, la FIA ha investigat recentment com i en quina mesura McLaren estava en possessió d’informació tècnica confidencial i ha tingut coneixement que un o més pilots de l’equip podien tenir, o haver tingut, en el seu poder proves escrites relatives a la investigació”, arrenca la carta de la FIA, que tot seguit demana als tres pilots que els facin arribar qualsevol informació pertinent.
“Donada la importància dels fets, us puc assegurar que qualsevol informació que doneu no originarà cap procés en contra vostra, d’acord amb el Codi Esportiu Internacional del reglament de la FIA –continua la carta–. En canvi, si posteriorment surt a la llum que has amagat qualsevol informació que podia ser important, això podria tenir greus conseqüències”.
I el que la FIA qualifica de “greu conseqüència” no és altra que la possibilitat de perdre la superllicència que permet que els pilots puguin competir a la F-1.
Enmig de tot l’embolic, els primers entrenaments a Monza, on Alonso va marcar el millor temps de la jornada (1:22.386) a la segona sessió, van quedar en segon pla i McLaren va haver de sortir al pas de l’interès dels mitjans per la qüestió.
“Entenem que la informació s’ha filtrat a la premsa i hi ha un desig que parlem sobre el tema –admetia l’equip de Ron Dennis en un comunicat–. Però els nostres advocats ens han dit que el lloc adequat per parlar-ne és el consell mundial i, per tant, no farem cap comentari”.
I per començar, el Gran Premi d’Itàlia d’aquest cap de setmana al circuit de Monza estarà marcat, sense cap mena de dubte, per aquest història rocambolesca.
La notícia va saltar dimecres passat, quan la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) va anunciar noves proves en el cas i l’endemà la revista alemanya Auto Motor und Sport avançava que es tractava d’uns e-mails entre el provador de McLaren, Pedro Martínez de la Rosa, i Alonso.
Una possibilitat que el president de la FIA, Max Mosley, va confirmar ahir alhora que també feia pública la carta que, el passat 31 d’agost, va enviar als tres pilots de l’equip britànic –Hamilton, Alonso i De la Rosa– per demanar-los la seva col·laboració en la investigació del cas.
Superllicència en joc
“Com ja saps, la FIA ha investigat recentment com i en quina mesura McLaren estava en possessió d’informació tècnica confidencial i ha tingut coneixement que un o més pilots de l’equip podien tenir, o haver tingut, en el seu poder proves escrites relatives a la investigació”, arrenca la carta de la FIA, que tot seguit demana als tres pilots que els facin arribar qualsevol informació pertinent.
“Donada la importància dels fets, us puc assegurar que qualsevol informació que doneu no originarà cap procés en contra vostra, d’acord amb el Codi Esportiu Internacional del reglament de la FIA –continua la carta–. En canvi, si posteriorment surt a la llum que has amagat qualsevol informació que podia ser important, això podria tenir greus conseqüències”.
I el que la FIA qualifica de “greu conseqüència” no és altra que la possibilitat de perdre la superllicència que permet que els pilots puguin competir a la F-1.
Enmig de tot l’embolic, els primers entrenaments a Monza, on Alonso va marcar el millor temps de la jornada (1:22.386) a la segona sessió, van quedar en segon pla i McLaren va haver de sortir al pas de l’interès dels mitjans per la qüestió.
“Entenem que la informació s’ha filtrat a la premsa i hi ha un desig que parlem sobre el tema –admetia l’equip de Ron Dennis en un comunicat–. Però els nostres advocats ens han dit que el lloc adequat per parlar-ne és el consell mundial i, per tant, no farem cap comentari”.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.