Esports

Pedrosa fa la 'pole'

El català Daniel Pedrosa (Honda RC 212 V) ha mar­cat el ritme i ha fre­gat el rècord del cir­cuit de Motegi durant els únics entre­na­ments ofi­ci­als del Gran Premi del Japó de moto­ci­clisme, en els quals l'aus­tralià Casey Sto­ner i la seva Ducati Des­mo­se­dici han fallat estre­pi­to­sa­ment.

Per un motiu o un altre -els pneumàtics no hau­rien de ser la causa prin­ci­pal perquè Motegi és una pista en la qual sem­pre han ren­dit a un nivell molt alt els Brid­ges­tone-, el líder del mun­dial Sto­ner ha sucum­bit a la supe­ri­o­ri­tat dels seus rivals en les pro­ves, en les quals ha aca­bat a 1,2 segons res­pecte a la "pole posi­tion" de Pedrosa i amb poc menys d'un segon res­pecte a l'italià Valen­tino Rossi (Yamaha YZR M 1).

Com­por­ta­ment impe­ca­ble
El com­por­ta­ment de Pedrosa ha estat impe­ca­ble i tots els intents dels seus rivals per superar-lo han aca­bat sent infruc­tu­o­sos i això que el seu millor temps no ha arri­bat fins al final dels entre­na­ments, però sem­pre ha estat entre els més ràpids mal­grat els esforços d'un altre renas­cut Valen­tino Rossi, que després de superar el tren­ca­ment ahir del motor de la seva Yamaha ha acon­se­guit estar a l'altura de les cir­cumstàncies en tot moment.

Polèmica amb els pneumàtics
La petició de Daniel Pedrosa d'usar els Brid­ges­tone ha impac­tat els orga­nit­za­dors de la com­pe­tició i, després que s'hagin negat tant a Honda HRC com a Yamaha, pot ser que l'any vinent s'imposi un sol fabri­cant de pneumàtics.

250 cc
En els 250 cc sí que s'ha produït una bona sor­presa, perquè el japonès Shu­hei Aoyama (Honda) ha acon­se­guit la pri­mera "pole posi­tion" de la seva car­rera espor­tiva men­tre l'italià Andrea Dovi­zi­oso (Honda) i l'espa­nyol Jorge Lorenzo (Apri­lia) s'han fixat tant en què feia l'altre que no han tin­gut temps per reac­ci­o­nar davant el crono del nipó, que a més ha acon­se­guit un nou rècord de volta ràpida d'aquesta pista.

125 cc
En els 125 cc, Mat­tia Pasini (Apri­lia) ha domi­nat les dues tan­des d'entre­na­ments ofi­ci­als i ha con­fir­mat que és un dels pilots més ràpids, sinó el que més, quan es tracta de llui­tar con­tra el rellotge.

En la mateixa línia de sor­tida que ell s'han col·locat el japonès Tomoyoshi Koyama (KTM) i els aspi­rants al títol mun­dial i com­panys d'equip, l'hon­garès Gabor Tal­macsi i l'espa­nyol Héctor Fau­bel.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.