MOTOR / FÓRMULA 1 AL CIRCUIT DE CATALUNYA
Tot baixa tret del preu
La crisi fa minvar el negoci en un 30 per cent, però el Circuit fa un balanç positiu mentre espera temps millors
Se sabia que passaria, que la situació econòmica mundial no passaria de llarg de la F-1, però ara ja sabem les magnituds: un 30 per cent menys d'aficionats que el 2008 van optar pel directe en comptes de la televisió. Ahir van veure la cursa 92.430 aficionats, segons dades oficials, pels 132.608 del 2008 i els 140.000 del 2007. Això és exactament un 30 per cent menys. La proporció es reprodueix en tot el cap de setmana, amb 203.030 espectadors en total contra 292.600 del 2008 i 326.000 del 2007. Amb tot, el balanç que fan els responsables del Circuit és satisfactori, tenint en compte la conjuntura actual. Satisfactori, sí, sempre que les pròximes edicions portin una recuperació.
La contrapartida és que no hi ha problemes per accedir al circuit, ni per aparcar, ni per reservar els millors llocs en la sala de premsa, ni per moure's a la recerca de la millor visibilitat...
També al «village».
Això sí, la crisi no s'ha reflectit en els preus. Qui s'ha pogut o volgut pagar una entrada si fa no fa als mateixos preus que el 2008 –la més barata, sense seient i comprada anticipadament valia 115 euros– s'ha trobat que a dins del circuit per una samarreta del seu equip preferit li demanaven a partir de 35 euros, 30 per una gorra, fins a 90 per una camisa i fins a 120 per un paravent. I per entretenir la gana i la set, 45 euros per un pollastre a l'ast amb patates, 10 euros per un entrepà de pa amb tomàquet amb llom, 4,5 euros per una cervesa o 3 per l'aigua mineral.
El balanç de Praderas.