MOTOR / FÓRMULA 1

Epsilon no llança la tovallola

Villadelprat basa les seves esperances en el fet que la llista d'equips no és definitiva

Jordi Catón afirma que el projecte presentat ha obtingut una bona valoració de la FIA

FOTA
«Contràriament a l'erroni comunicat de la FIA, subratllem que les inscripcions de tots els nostres equips excepte Force India i Williams són condicionades. Les inscripcions es basaven en condicions que avui encara no es compleixen»
«Continuarem actuant constructivament en la solució de les diferències amb la FIA»
«Pròximament farem públics els detalls de les nostres objeccions a les propostes arbitràries de la FIA, perquè aquestes propostes són dolentes per al futur de la F1, per als llocs de treball i, sobretot, per als milions de seguidors desincentivats i confosos per aquestes disputes internes»
Red Bull
«Volem aclarir que la nostra inscripció és condicionada. Continuem compromesos amb la FOTA i respectem tots els seus principis»
Ferrari
«No ens considerarem participants del 2010 mentre no s'atenguin les condicions expressades en la nostra inscripció»
«Per evitar tots els dubtes, Ferrari reitera que no prendrà part en el campionat FIA de fórmula 1 del 2010 sota les normatives adoptades per la FIA que no respecten els drets reconeguts per escrit per la mateixa FIA»
Adrián Campos
«Intentaré donar suport a l'espanyol fins a les últimes conseqüències, però ningú estarà aquí només per ser-ho. Calen pilots que ens treguin les castanyes del foc»
«Comptava lluitar amb equips com ara Aston Martin i Lola, però no ha sigut així»
«Un dia o un altre estarem a la fórmula 1. El nostre ADN prové d'aquí»

Joan Villa­del­prat i Jordi Catón són dos llui­ta­dors nats. Ho van dei­xar clar quan fa uns anys van començar a obrir-se camí en l'auto­mo­bi­lisme (el pri­mer com a mecànic i l'altre com a pilot), ho van con­fir­mar fa poc temps amb la cre­ació de l'impo­nent estruc­tura d'Epsi­lon-Euskadi –de la qual Villa­del­prat n'és el pre­si­dent– i ho tor­nen a cer­ti­fi­car davant la cons­ta­tació que Epsi­lon no figura en la llista d'equips esco­llits que ahir va fer pública la FIA per dis­pu­tar el mun­dial de fórmula 1 de l'any que ve. «Ha sigut com una gerra d'aigua freda, però després de veure una carta de la FIA en què se'ns asse­gura que la llista no està del tot tan­cada ens hem tran­quil·lit­zat una mica. Encara tenim espe­ran­ces», comenta Villa­del­prat en decla­ra­ci­ons a l'agència EFE. El vallesà asse­nyala que tenia «la sen­sació que la lluita era amb equips com ara Aston Mar­tin i Lola, amb una tra­jectòria més relle­vant, però no ha sigut així.» «No entenc gaire l'elecció dels equips a banda del US F1, que deixa clar l'interès per tor­nar la F1 als Estats Units», afe­gia.

Jordi Catón, direc­tor comer­cial d'Epsi­lon-Euskadi coin­ci­deix amb Villa­del­prat quan diu que «ara no és el moment de donar res per per­dut». «Ens consta, per la mateixa FIA, que estem ben posi­ci­o­nats, tot i no haver estat tri­ats en pri­mera instància. Sabem que el nos­tre pro­jecte ha sigut ben valo­rat i, inde­pen­dent­ment d'això, con­ti­nu­a­rem llui­tant fins a l'últim moment per obte­nir una posició», afirma el saba­de­llenc, que explica que el pro­jecte d'Epsi­lon-Euskadi «és molt ampli i no ha sigut dis­se­nyat només per estar ara en la F1.» «L'opor­tu­ni­tat podia aparèixer avui, demà, demà pas­sat o quan fos, perquè el nos­tre pro­jecte té un con­tin­gut for­ma­tiu, un con­tin­gut espor­tiu i un con­tin­gut d'inves­ti­gació, amb reper­cussió i retorn a la soci­e­tat i a la indústria. I té una façana de fabri­cació de pro­duc­tes d'alta tec­no­lo­gia», explica el direc­tiu d'Epsi­lon.

Jordi Catón es mos­tra «con­vençut que un dia o un altre Epsi­lon-Euskadi estarà en la F1». «El nos­tre ADN prové d'aquí. I ara s'estan pro­duint oca­si­ons per ser-hi», diu. Ja se sap que les difi­cul­tats enfor­tei­xen i, tal vegada per això, el vallesà fa una lec­tura força par­ti­cu­lar d'aquesta situ­ació: «Per arri­bar a la fórmu­la1 del 2010 no hem de fer una cursa a l'esprint, sinó una de resistència. I, després d'haver estat com­pe­tint l'any pas­sat en les 24 Hores de Le Mans, de resistència en sabem una mica.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.