Els hotels, amb prou places
El sector hoteler i turístic considera que està preparat per rebre un augment de clients, seguidors dels equips de fora que juguin a la ciutat
Les comunicacions entre els hotels i el centre de la ciutat amb l'estadi de Montilivi s'haurien de resoldre, però aquest no és un problema “fàcil”
Girona està preparada per rebre un possible augment del nombre de visitants, seguidors dels equips forans que puguin venir a jugar a Montilivi. En això coincideixen el president de l'Associació d'Hostaleria Girona-Radial, Xavier Nicolazzi, i el president de la Federació d'Hostaleria de les Comarques Gironines, Antoni Escudero. “És evident que hi hauria places suficients”, afirma Xavier Nicolazzi, després de recordar que l'ocupació mitjana anual a la ciutat oscil·la entre el 50 i el 60% en els establiments hotelers. Una ocupació que només arriba a punts àlgids en èpoques molt concretes, com ara la recent finalitzada exposició de flors. Però no només els establiments hotelers estan preparats, afegeix Nicolazzi; també ho estan la resta d'establiments del sector, com són els restaurants i bars de la ciutat. “Seria molt bo per al sector que Girona pugés a primera”, afirma el president de l'associació d'Hostaleria, que també reconeix que les comunicacions actualment permeten el fàcil accés a la ciutat des de fora, ja siguin les carreteres o el mateix TAV. Pel que fa, però, a les comunicacions entre els establiments hotelers o el centre de la ciutat amb l'estadi de Montilivi, Nicolazzi creu que s'hauria de treballar en general, també amb l'aficionat gironí, per aconseguir unes connexions eficients. Amb tot, remarca que aquest tema del transport seria “de fàcil solució”.
Antoni Escudero, que va ser president del Girona FC entre el 1999 i el 2001 i que actualment és el president de la Federació d'Hostaleria de les Comarques Gironines, entitat que engloba més de 1.500 empreses federades, també creu que Girona estaria preparada per rebre els seguidors dels equips contrincants “perquè la flota hotelera és gran”, i s'ha de “tenir en compte que ens movem en una ocupació anual d'entre el 50% i el 60%. I que, per tant, encara ens quedaria un 40% per omplir.
Pel que fa a les comunicacions entre la ciutat i el camp del Girona, Escudero opina que a nivell de transport privat “sí que estaria ben cobert, perquè es podria fer per mitjà de taxis o autocars especialment contractats per aquests dies”. Tot i així, el president de la federació d'Hostaleria hi afegeix que “la freqüència de transport públic els dissabtes o diumenges de partit s'hauria d'augmentar cada 15 minuts, com en els dies feiners (de dilluns a divendres)” i, en aquest sentit, recorda que “actualment la freqüència de la línia que surt del centre de Girona cap a Montilivi és cada hora”. Escudero, a més, aporta la idea que “potser seria convenient posar una parada d'autobús extra davant del camp, que actualment es troba davant la Universitat de Montilivi.”
L'experiència de Tarragona
En cas que el Girona pugés a primera, la situació en què es trobaria la capital gironina seria similar a la que va viure Tarragona la temporada 2006-2007, quan el Nàstic va jugar a primera divisió. Des de la Cambra de Comerç de Tarragona expliquen que el poc temps en què el seu equip es va mantenir en aquella categoria fa difícil arribar a conclusions sobre quin impacte va tenir en la ciutat, però, tot i així, afirmen que a Tarragona tampoc va tenir una repercussió directa. El retorn econòmic, expliquen, va ser més per al mateix club de futbol, amb l'augment important del nombre de socis, que no pas per a la ciutat. Pel que fa al nombre de visitants, recorden que, en general, no arribaven gaires seguidors, ja que quan es tractava de partits importants i els grans equips tampoc acostumaven a portar-hi els jugadors estrella, motiu pel qual tampoc es generava una expectació més elevada. “Les perspectives eren molt altes, però al final no va anar així”, hi afegeixen.