Messi, rei al camp i rei a fora

El blaugrana arrabassa a Cristiano Ronaldo el títol de jugador més mediàtic

Gràcies als seus duels, la lliga estatal pot superar l'impacte de la Premier

Iniesta puja de manera espectacular i el Barça és el club més seguit al món

Messi és el gran tri­om­fa­dor de l'última tem­po­rada. Pel tri­plet, per un joc espec­ta­cu­lar que el con­duirà amb tota segu­re­tat a la Pilota d'Or i per l'or asso­lit en els Jocs de Pequín. Sobre el camp, no hi ha dis­cussió de qui és el rei del fut­bol mun­dial, i un estudi pre­sen­tat ahir pels pro­fes­sors Fran­cesc Pujol i Pedro García del Bar­rio –del grup d'inves­ti­gació en eco­no­mia, esport i intan­gi­bles de la Uni­ver­si­tat de Navarra– demos­tra que l'argentí també és el juga­dor més mediàtic per sobre, fins i tot, d'una icona publi­citària com és Cris­ti­ano Ronaldo. El por­tuguès va lide­rar aquest rànquing, ela­bo­rat a través de l'anàlisi d'unes 350.000 notícies apa­re­gu­des en mit­jans de comu­ni­cació de tot el món, durant bona part de l'última tem­po­rada, amb un punt àlgid al gener, coin­ci­dint amb la victòria en el mun­dial de clubs i amb el lliu­ra­ment de pre­mis indi­vi­du­als com ara el FIFA World Player i la Pilota d'Or. Cris­ti­ano, de fet, ja havia estat el pri­mer clas­si­fi­cat d'aquesta llista les dues últi­mes cam­pa­nyes, i amb certa diferència res­pecte a la resta. Però l'èxtasi en la final de Roma va impul­sar Messi, que ha aca­bat sent el juga­dor més mediàtic de la tem­po­rada amb molt poc marge sobre el nou galàctic de Flo­ren­tino. L'argentí, lògica­ment, té més tirada a l'Amèrica del Sud i Cris­ti­ano manté un avan­tatge a Europa, sobre­tot gràcies al poten­cial mediàtic de la Pre­mier, i tots dos man­te­nen un empat tècnic en els mer­cats asiàtic i nord-ame­ricà.

Tots dos són, sens dubte, els homes del moment i l'arri­bada de Cris­ti­ano al Madrid con­ver­tirà els pròxims clàssics en un dels esde­ve­ni­ments espor­tius més seguits arreu del món. «La lliga espa­nyola estava per sota de la Pre­mier en l'aspecte mediàtic, però el fit­xatge de Cris­ti­ano i de Kaká per part del Madrid, pot can­viar les coses», asse­gura Fran­cesc Pujol. A Messi –amb una pun­tu­ació de 21,9 en el rànquing mediàtic– i Cris­ti­ano (21), els seguei­xen Kaká (14,6); Ron­ney (11,9), molt popu­lar a Angla­terra, i Fer­nando Tor­res (11,7), un dels que més ha pro­gres­sat en els últims anys.

David Beck­ham i Ronal­dinho, les dues grans figu­res mediàtiques de prin­ci­pis de dècada, cauen ja del top ten, men­tre que, pel que fa als juga­dors del Barça, des­ta­quen el vuitè lloc d'Henry, el novè d'Eto'o, el quinzè de Xavi i el divuitè d'Ini­esta, que per pri­mer cop treu el cap entre els vint pri­mers i que en els últims mesos ha tin­gut una ascensió espec­ta­cu­lar. «Un juga­dor pot ren­dir a un alt nivell en la seva lliga, però el que marca l'impacte glo­bal és la presència en unes semi­fi­nals de la Cham­pi­ons. I el seu gol va ser un dels grans moments de l'any», pun­tu­a­litza Pujol. El Barça, de fet, és l'equip amb més valor mediàtic de la tem­po­rada lleu­ge­ra­ment per sobre del Uni­ted, i amb molt avan­tatge res­pecte al Chel­sea, el Milan i el Madrid, en aquest ordre.

Guardiola, eclosió a l'ombra de Ferguson

L'entrenador més mediàtic continua sent Sir Alex Ferguson (Manchester United). Segons els autors de l'estudi, gràcies a l'alta consideració que els tècnics reben en la Premier League, en comparació amb lligues com ara la italiana o l'estatal. Rere seu, però, s'erigeix un debutant: Pep Guardiola. El de Santpedor supera altres tècnics més veterans com ara Guus Hiddink (Chelsea), José Mourinho (Inter) i Arsène Wenger (Arsenal).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.