Motor

Un heroi sense límits

GP de Corea de motociclisme. Marc Márquez se supera ell mateix i puja al podi després d'haver remuntat 35 posicions, 22 en la primera volta, i manté les esperances de ser campió

Costa molt escriure el que va fer Marc Márquez ahir a Austràlia. Ja pots anar adjec­ti­vant, que qual­se­vol imatge retin­guda deixa la lle­tra en evidència. Val més treure'n con­clu­si­ons. I aques­tes han de ser que estem al davant d'un pilot cri­dat a mar­car una època. Un campió en majúscu­les. I Ste­fan Bradl ho sap. L'ale­many torna a ser líder després d'una cursa com­pe­tint a gran nivell, però con­ti­nua sense gua­nyar –i ja van nou cur­ses– i no fer-ho el dia que Márquez no és a la lluita, també és un cop moral. Ahir el va vèncer Alex de Ange­lis i encara sort que no va aca­bar per terra quan, després que el pilot de San Marino l'avancés, va inten­tar recu­pe­rar el pri­mer lloc, les motos es van tocar i Bradl va estar a punt de sor­tir de la pista.

Márquez va mini­mit­zar uns danys que podien ser molt impor­tants. Només va cedir qua­tre punts a Bradl en un dia que va batre tots els rècords de posi­ci­ons gua­nya­des res­pecte a la gra­e­lla. Del 38 el 3, 35 llocs, 22 dels quals en la pri­mera volta. Sis en el pri­mer cop de gas. Con­tra pilots més lents però també con­tra ossos durs de rose­gar, com Ian­none i Corti. Amb la moto de xassís antic i mase­gat per la cai­guda de diven­dres. Vore­jant el des­as­tre en cada volta però sem­pre sor­tint-se'n.

Márquez ja ho havia fet a Esto­ril 2010 quan, sor­tint 17è en la segona part de la cursa –s'havia atu­rat per la pluja– va aca­bar gua­nyant. Però Moto 2 no és 125 cc. Hi havia 38 pilots en la gra­e­lla i en la qua­li­fi­cació, els 22 pri­mers esta­ven en 1.3 segons. Havia de ser fàcil avançar els 16 pri­mers –sem­pre que cap d'ells es pro­posés impe­dir-ho de qual­se­vol manera– per a la resta, no tant. I Márquez en va superar sis en l'arren­cada, en el pri­mer cop de gas. Els 16 més lents ja els havia dei­xat enrere en qua­tre revolts –aju­dat per les cai­gu­des de Jordi Tor­res i Tito Rabat, entre d'altres– i en el pri­mer pas per la meta era 15è. Tres avançaments més en la volta 2, dos més en la volta 3 i desè, a només 2.5 segons de Bradl. Enga­nyosa diferència, perquè pel mig hi havia mitja dot­zena de pilots que no ho posa­rien fàcil.

Si Márquez no va estar en dis­po­sició de gua­nyar la cursa va ser per això, perquè ni Taka­hashi, ni Di Meglio, ni Ian­none, ni Red­ding, ni Sofu­o­glu, ni Pol Espar­garó ni Corti ho van posar fàcil. El que menys, el català, que s'havia situat líder en la segona volta i tenia ritme de podi, però no comp­tava amb el vent –és un pilot espe­ci­al­ment sen­si­ble a aquest ele­ment–, que li va cos­tar dues mit­ges sor­ti­des de pista i recu­lar fins al segon grup.

Márquez ja lide­rava el grup per­se­gui­dor en la novena volta, però els sis pri­mers havien obert forat. No es pot dir que la segona mei­tat de la cursa fos plàcida. Pri­mer va topar amb Ian­none i Pol Espar­garó i quan els va dei­xar enrere i es va engan­xar al grup cap­da­van­ter, Bradl i De Ange­lis ja eren lluny, els rivals ja no dona­ven cap faci­li­tat i el pneumàtic començava a notar l'esforç. A nou vol­tes del final va caure l'últim obs­ta­cle, Clau­dio Corti, i l'equip de Márquez li va mos­trar la pis­sarra amb “P3 OK”. Però Corti podia seguir el ritme i va pug­nar pel podi fins a les últi­mes vol­tes. Tots dos es van pas­sar i repas­sar. Men­tres­tant, al davant, Alex de Ange­lis es con­ver­tia en un aliat ines­pe­rat per al pilot de Cer­vera. Gat vell (27 anys) i sem­pre com­pe­ti­tiu a Phi­llip Island –amb la d'ahir hi ha obtin­gut dues de les tres victòries en el mun­dial– el pilot de Rimini va man­te­nir-se dar­rere Bradl i quan va tenir clar on era més dèbil –a final de recta– el va superar neta­ment. Bradl, que sabia que Márquez era ter­cer, va mirar de recu­pe­rar el pri­mer lloc. Per aritmètica i per honor. Però per poc no se'n va a terra i remata la jor­nada memo­ra­ble de Márquez. El favo­rit con­ti­nua sent ell.

Tal com es plantejava la cursa, cedir només quatre punts és fantàstic. Havíem parlat d'acabar entre els llocs 10 i 15
A l'inici he assumit un risc màxim i he vorejat la caiguda. M'agradaria haver guanyat; però sortint l'últim ser tercer no és un mal resultat
Moto GP. Cursa
1r. Casey Stoner (Honda)
42:02.435
2n. Marco Simoncelli (Honda)
a 2.210
3r. Andrea Dovizioso (Honda)
a 2.450
4t. Dani Pedrosa (Honda)
a 13.150
8è. Toni Elias (Honda)
a 1 volta
Moto GP. Mundial
1r. Casey Stoner (Honda)
325
2n.Jorge Lorenzo (Yamaha)
260
3r Andrea Dovizioso (Honda)
212
4t. Dani Pedrosa (Honda)
208
15è. Toni Elias (Honda)
55
Moto 2. Cursa
1r. Alexis de Angelis (Motobi)
39:44.74
2n. Stefan Bradl (Kalex)
a 1.355
3r. Marc Márquez (Suter)
a 6.362
5è. Pol Espargaró (FTR)
a 14.813
13è. Aleix Espargaró (Kalex)
a 29.295
Moto 2. Mundial
1r. Stefan Bradl (Kalex)
254
2n. Marc Márquez (Suter)
251
3r Andrea Iannone (Suter)
165
9è Tito Rabat (FTR)
74
10è Aleix Espargaró (Kalex)
68
125 cc. Cursa
1r. Sandro Cortese (Aprilia)
34:49.670
2n. Luis Salom (Aprilia)
a 1.355
3r. Johan Zarco (Derbi)
a 14.311
8è. Maverick Viñales (Aprilia)
a 36.635
125 cc. Mundial
1r. Nico Terol (Aprilia)
271
2n.Johann Zarco (Derbi)
246
3r. Sandro Cortese (Aprilia)
205
4t. Maverick Viñales (Aprilia)
198

Casey, el nou fènix

La lesió de Jorge Lorenzo en el warm-up va posar el segon títol mundial de Moto GP en safata a Casey Stoner, només dos anys després d'haver estat temptat de retirar-se. L'australià va dominar el gran premi del seu país amb l'autoritat incontestable que ha demostrat en una temporada que ha dominat amb nou victòries, un segon lloc, cinc tercers i un sol abandonament en 16 curses disputades. Dani Pedrosa, quart, va quedar lluny del nou campió.

En la cursa dels 125 ccel líder del mundial Nico Terol va donar símptomes de fragilitat i va anar a remolc dels seus rivals, Zarco i Cortese. Maverick Viñales també va fer una cursa conservadora i va acabar vuitè.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.