Tecnologia i luxe
Els vehicles híbrids van representar l'any passat el 38 per cent de les vendes de Lexus al mercat estatal. Amb el nou RX 450h, la marca japonesa preveu incrementar-les fins al 47 per cent
Lexus acaba d'introduir al mercat la seva nova màxima referència en la gamma de crossover híbrids de luxe, l'RX 450h. Dotat de la segona generació del sistema híbrid de la marca japonesa, acredita una sensacional relació entre potència, consum i emissions de CO2. I alhora és un tot un exponent d'automòbil de la màxima categoria, tant en tecnologia com en equipament. Només cal tenir present que la versió de base, la Premium, disposa de 10 airbags, control d'estabilitat avançat, fars de bi-xenó, seients entapissats amb cuir –els davanters amb ajustament elèctric i calefactables– i càmera d'aparcament.
El segon esglaó, el Luxury, hi afegeix elements com ara el navegador amb disc dur i 10 Gb disponibles per a arxivament de música, o l'obertura i tancament elèctrics de la porta posterior. Finalment, la màxima definició, la President, disposa de barres estabilitzadores actives (opcionals en la Luxury i que redueixen gairebé un 40 per cent el balanceig lateral en els revolts), el sistema de seguretat Precrash (mitjançant radar i control de creuer adaptatiu), projecció de dades al parabrisa (Head Up display) i, per als més sibarites, equip de so Mark Levinson 7.1 amb 15 altaveus.
Un motor de gasolina i dos elèctrics
El Lexus RX 450h disposa del mateix motor 3.5-V6 del RX 350, ara amb adaptacions específiques per a la transmissió híbrida i perquè resulti més eficient. Aquest motor es complementa amb dos propulsors elèctrics –un per a cada eix–, els mateixos del RX 400h, però dotats d'una nova unitat de potència, més compacta i lleugera, i que els aporta millors prestacions, sobretot en acceleració. La bateria, estructurada en tres blocs, està situada sota la segona fila de seients sense interferir en la seva mobilitat longitudinal o quan cal plegar-los per guanyar volum de càrrega.
El conjunt motriu del RX 450h, del qual també forma part la transmissió automàtica de variador continu, possibilita tres modes de funcionament. El denominat Eco prioritza la conducció més suau i la resposta més eficient en funció de paràmetres tan diversos com són la pressió sobre el pedal de l'accelerador o la càrrega del compressor del climatitzador. Circulant a menys de 40 km/hora –normalment en recorreguts urbans– i si hi ha prou càrrega de bateria, només funciona el motor elèctric davanter (mode EV). El propulsor elèctric posterior actua únicament si les condicions d'adherència són baixes (pluja, humitat, etc.) o quan el conductor selecciona manualment el tercer mode d'actuació, l'Snow, en situacions d'adherència mínima (gel o neu).
La suspensió posterior presenta una nova configuració de braços amb doble triangle amb acer d'alta resistència, una solució tan lleugera com de gran rigidesa i que alhora també incideix en l'increment del volum útil del maleter, de 496 litres.
Visió completa
Una càmera situada en el retrovisor dret i operativa fins i tot si el mirall està plegat, facilita la visió en les maniobres d'aparcament en espais justos. Les imatges d'aquesta càmera i la del darrere es projecten en el mirall interior quan no es disposa de navegador.
Ben informat
Gràcies a una esfera amb un cèrcol de diferents tonalitats (situada a l'esquerra del velocímetre) el conductor té una perfecta informació de l'eficiència amb què circula. Per sota dels 40 km/hora, i sempre que hi hagi prou càrrega de bateria, només funcionen els motors elèctrics.
Control remot
Un comandament a distància, situat a l'inici del túnel central i d'accionament similar al d'un ratolí d'ordinador, permet seleccionar les diferents funcions del navegador, climatitzador, sistema d'àudio i de telefonia, etc. Ideal si es té present que la pantalla no és tàctil.