Estalviador i net
A un aspecte que el fa ser més contundent, el nou Mitsubishi Colt hi afegeix la tecnologia Clear Tec, amb engegada i aturada automàtiques del motor, per reduir el consum i les emissions residuals
Amb el nou Colt, Mitsubishi fa bona la dita que les aparences enganyen. I és que, malgrat les similituds, el 65 per cent dels components són nous respecte de l'anterior model. Externament, les diferències salten a la vista en la part frontal, que ara adopta la voluminosa graella que va estrenar el Lancer; aporta més caràcter a les noves creacions de la marca japonesa i, en aquest cas, la seva verticalitat contrasta amb la superior inclinació del parabrisa. En la carrosseria de cinc portes també es nota la feina feta en la part posterior. Si al Colt de tres portes se'l veu esportiu i juvenil, al de cinc (500 euros més car) se li reconeix ben aviat el superior sentit pràctic. En aquest cas, els 6 centímetres més de llargada i 3 tres d'altura reverteixen en una superior amplitud per als passatgers dels seients del darrere. I si bé ara la banqueta posterior no es pot desplaçar longitudinalment, un cop plegada configura una superfície de càrrega totalment plana.
El principal reclam del nou Colt és la tecnologia Clear Tec, aplicada als motors 1.1 i 1.3 de gasolina (ara ja no hi ha el propulsor turbodièsel), de la qual el principal exponent és el sistema d'engegada i aturada automàtiques del motor, per estalviar combustible. En aquest sentit, els baixos valors oficials de consum i emissions de CO2 ja ho diuen tot.
El nou Colt 1.1 es comercialitza en versions Inform i Invite. Disposen de sistema d'assistència a la frenada i senyalització de frenada d'emergència, airbags frontals, aire condicionat i fixacions Isofix. Per 1.100 euros més, la definició Invite hi afegeix airbags davanters laterals, equip de so amb CD, MP3, presa auxiliar i comandaments al volant, llandes d'aliatge de 15 polzades i detalls estètics dins l'habitacle. En el cas del Colt 1.3 només hi ha el nivell Intense (14.200 euros en versió de cinc portes), que, a més, disposa de control de velocitat, llums de boira i sensors de pluja i d'encesa automàtica dels llums.
Un bon motor de tres cilindres
Amb nous teixits per als entapissats i plàstics de bona textura, el nou Mitsubishi Colt presenta un habitacle de tall modern, exempt de res superflu però que demostra un agradable nivell de presentació. I en circulació demostra que està ben insonoritzat. L'ajustament en altura del seient (de sèrie en totes les versions) i del volant, fan que la posició de conducció sigui natural i còmoda.
El motor 1.1 –silenciós i sense vibracions, tot i tractar-se d'un propulsor de tres cilindres– manifesta una resposta immediata i enèrgica a l'accelerador, la qual cosa fa que el Colt sigui d'allò més àgil en ciutat i capaç de mantenir un bon ritme en carretera, almenys en les condicions amb què el vam provar, només amb el conductor. Les relacions del canvi són força llargues –per reduir el consum de gasolina–, però el motor manté sense cap esforç règims per sota de les 2.000 rpm. I si cal recuperar o donar-li més empenta, la precisió de la palanca del canvi és una invitació constant a fer-ho.
La filosofia del Colt 1.1 és sobretot estalviadora. Aturat davant un semàfor o en una cua de trànsit, per curta que sigui, el motor es para automàticament al cap d'uns breus segons després que el conductor hagi posat el canvi en punt mort. I, detall important en aquesta època de l'any, sense que normalment això suposi la interrupció de l'aire condicionat. I només de prémer l'embragatge per inserir una marxa, el propulsor es torna a posar en funcionament. A més, per ajudar a mantenir la conducció més econòmica, en la pantalleta central del quadre d'instruments hi ha l'advertidor visual de pujar una marxa, que s'activa quan el motor supera les 2.000 rpm.
Clear Tec
El sistema d'engegada i aturada automàtiques representa entre el 25 i el 30 per cent de la disminució del CO2 respecte del que emetria el mateix motor sense aquesta tecnologia. A més, Mitsubishi ha treballat en altres camps per aconseguir la màxima eficiència mediambiental. La marca japonesa ha allargat la relació final del canvi, utilitza un alternador d'alta eficiència que permet regenerar la bateria amb l'energia alliberada en frenades i desacceleracions i lubrica el motor amb oli de baixa viscositat. Tot plegat, complementat amb els pneumàtics de baixa fricció.
Versió Ralliart
Exclusivament amb carrosseria de tres portes, la versió Ralliart culminarà la gamma del nou Colt. El motor 1.5 MIVEC sobrealimentat per turbo i amb canvi de cinc marxes, entrega 150 CV i 210 Nm. Considerant aquests valors, l'estructura ha estat reforçada, disposa de control d'estabilitat i tant les suspensions com els frens estan en sintonia amb l'esmentada potència. El Colt Ralliart disposa de distintius estètics, elements aerodinàmics com el deflector posterior o els estreps laterals, llandes de cinc radis dobles i seients de disseny esportiu. El seu preu és de 18.900 euros.