Amb el mateix esperit
Setanta-cinc anys separen el primer «roadster» de dues places fabricat per BMW de l'actual Z4. Un període en què, segons la marca de Munic, només ha canviat el disseny, no la idea original
El públic que l'any 1934 va acudir al Saló de l'Automòbil de Berlín va quedar enamorat del BMW 315, el primer descapotable de dues places de la marca alemanya. El seu motor d'1.2 litres i amb sis cilindres rendia 40 CV i els enginyers de BMW se sentien particularment orgullosos d'haver concebut un esportiu que, en termes de cost per quilòmetre en gasolina i consum d'oli, diferia ben poc d'un cotxe més petit i popular. Aquell 315 va ser el primer d'un tipus d'automòbils de BMW del qual el Z4, que adopta el format cupè cabrio amb sostre dur retràctil, n'és l'actual representant 75 anys després.
Durant aquest període de temps, la firma de Munic ha creat descapotables absolutament emblemàtics. N'és un exemple representatiu el 328 Roadster (1936), del qual en quatre anys se'n van fabricar 464 unitats i que no només va donar continuïtat als èxits esportius del 315 i el 319 –el seu derivat–, sinó que va esdevenir una de les referències en competició. El seu hereu va ser el 507, amb què BMW va captivar periodistes i públic quan l'any 1955 el va presentar al Saló de Nova York.
Molt més cap aquí, concretament l'any 1988, BMW va sorprendre amb el Z1, un roadster que s'avançava al seu temps, amb estructura d'acer, carrosseria de material sintètic i portes que, en lloc d'obrir-se de manera convencional, pujaven i baixaven. La seva producció es va limitar a tres anys i 8.000 unitats. Amb l'arribada del nou mil·lenni, BMW va voler reviure l'esperit del 507 i ho va fer amb el Z8, un cabriolé de 4,40 metres de llargada i només 1,31 d'altura, dotat d'un motor de 5 litres i vuit cilindres, de 400 CV.