Toyota iQ 1.33, ciutadà i més

Amb només 2,98 metres de llar­gada, el Toyota iQ és el cotxe més petit entre els actu­als de qua­tre pla­ces. Un automòbil que acre­dita la màxima pun­tu­ació de 5 estre­lles en les ava­lu­a­ci­ons de segu­re­tat d'Euro Ncap –dis­posa, de sèrie, de nou air­bags i con­trol d'esta­bi­li­tat– i que va arri­bar al mer­cat abans de l'estiu impul­sat per un motor de 998 cc i 68 CV, òptim per moure's dins la ciu­tat amb una agi­li­tat enve­ja­ble. Ara, a més, és dis­po­ni­ble amb el pro­pul­sor 1.33 VVT-i de 98 CV. Un con­si­de­ra­ble incre­ment de potència amb el qual el sin­gu­lar iQ va més enllà del que s'entén per un cotxe única­ment urbà.

Aquest motor res­pon a la tec­no­lo­gia Toyota Opti­mal Drive, amb el sis­tema Stop & Start –s'atura automàtica­ment quan la palanca del canvi està en punt motor i es torna a posar en marxa quan el con­duc­tor prem el pedal d'embra­gatge– i va asso­ciat a un canvi manual de sis mar­xes. El con­sum mitjà de gaso­lina és de 4,8 litres/100 km, amb només 113 g/km d'emis­si­ons de CO2.

Aquest iQ val 15.250 euros, preu al qual Toyota res­pon amb un ele­vat nivell de qua­li­tat. N'hi ha prou veient que l'equi­pa­ment de sèrie inclou sen­sors de pluja i d'encesa automàtica dels llums, cli­ma­tit­za­dor, seients davan­ters cale­fac­ta­bles, tapis­se­ria mixta de tela i cuir, etc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.