No és ciència-ficció

Una mit­jana de con­sum de només 3,76 litres de gasoil cada 100 km i unes d'emis­si­ons de CO2 de 99 g/km sem­blen valors incom­pa­ti­bles amb un vehi­cle de 356 CV, 800 Nm i tracció total, que pesa 1.395 qui­los i capaç d'acce­le­rar de 0 a 100 en 4,8 segons, amb la velo­ci­tat màxima limi­tada electrònica­ment a 250 km/hora. BMW, però, demos­tra que tota aquesta com­bi­nació no és cosa de ciència-ficció. La marca ale­ma­nya ho cer­ti­fica amb el con­cept car Vision Effi­ci­ent Dyna­mics, impul­sat per un motor tur­bodièsel de 1.500 cc i tres cilin­dres i amb l'ajuda de dos pro­pul­sors elèctrics que fun­ci­o­nen única­ment amb l'ener­gia recu­pe­rada en les fre­na­des –dipo­si­tada en les 98 cèl·lules de polímer de liti– i sense con­su­mir com­bus­ti­ble.

Només cal veure l'aspecte d'aquest vehi­cle, d'altura limi­tada a 1,24 metres, per intuir que el Cx de 0,22 que acre­dita és el resul­tat dels conei­xe­ments que BMW ha adqui­rit en la fórmula 1. L'estruc­tura d'aquest vehi­cle és total­ment d'alu­mini i el sos­tre i les pla­ques de les por­tes s'han rea­lit­zat amb un poli­car­bo­nat espe­cial que s'enfos­queix en funció de la llum exte­rior.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.