El recorregut de l'etapa Girona-Barcelona del Tour, definit
La Costa Brava, la gran beneficiada del recorregut definitiu
Lloret, Blanes, Sant Feliu, Tossa i Santa Cristina veuran el pilot
181KMsón els que tindrà finalment l'etapa que començarà a Girona i acabarà a Barcelona
La Diputació i l'Ajuntament de Girona, igual que totes les altres viles implicades en el recorregut, ja fan mans i mànigues per assegurar-se que el 9 de juliol, el dia que el Tour arrencarà per primer cop de Girona en direcció a Barcelona, passi a la història com una data clau per al coneixement de la ciutat, l'entorn i, sobretot, la Costa Brava. En aquest sentit, el primer èxit de la Diputació ha estat convèncer l'estricta organització del Tour, representada per ASO, que calia incrementar el quilometratge previst inicialment per a l'etapa, de 176 a 181 quilòmetres. Això permetrà que el pilot també passi per Santa Cristina d'Aro i Sant Feliu de Guíxols, localitats que en principi no tenien cabuda en el recorregut original. Així doncs, els municipis pels quals passarà el Tour són, a banda de Girona, Quart, Llambilles, Cassà de la Selva, Llagostera, Santa Cristina, Sant Feliu, Tossa de Mar, Lloret i Blanes.
Ahir, representants de totes aquestes localitats es van reunir a la Diputació de Girona per començar a treballar conjuntament amb vista a la cita del juliol. Des de la Diputació i el Patronat de Turisme Costa Brava s'està fent un esforç enorme per vincular l'arribada del considerat tercer esdeveniment esportiu més mediàtic del món amb la promoció turística i al centenari de la Costa Brava. La seva responsable, Dolors Batallé, va confirmar que s'esmerçaran per tal que tots els espectadors potencials que vegin la prova «visualitzin» els encants de la Costa Brava. Ja s'ha passat informació al Tour sobre això i s'intentarà fer algun programa especial amb Lance Armstrong, que va ser ciutadà de Girona durant uns anys i coneix perfectament la Costa Brava, ja que s'hi entrenava sovint.
Per Narcís Casassa, que des de la Diputació coordina tot els afers relacionats amb la prova, comença a quedar clar que la inversió «amb seny» que han fet les institucions en el Tour pot servir com a «generador d'activitat econòmica» gràcies a l'impacte que tindrà tota l'activitat directa i indirecta que provocarà l'arribada d'una cursa com aquesta. «Una de les coses que hem d'ensenyar al món és que les comarques gironines són un escenari ideal per a esdeveniments esportius», va afegir Casassa, que va recordar que més de 250 ciutats aspiren a les 34 sortides i arribades de l'edició del Tour de França del 2009.
El regidor de Girona que porta tots els afers relacionats amb el Tour, Ignasi Thió, va donar ja per gairebé amortitzada la inversió i va recordar la gran demanda d'habitacions d'hotels, que tenen gairebé ple durant tota la setmana.
Un petit trencacames abans dels Pirineus
Tot i que en un primer moment l'etapa estava marcada com a planera en el llibre de ruta del Tour, el recorregut final traçat per l'organització no serà un camí de roses, sobretot perquè l'endemà els ciclistes enfilaran la primera jornada reina cap als Pirineus. Els corredors sortiran de Girona directament cap a la Costa Brava, on hauran de pujar un parell de ports de Sant Feliu i Tossa, un terreny abonat per les escapades, tot i que la meta de Barcelona encara queda a més de 100 km. Després de la passejada per la costa del Maresme el terreny tornarà a ser irregular, amb els colls de Collsacreu i la Conreria com a més destacats. En el lloc web del Tour (www.letour.fr) el recorregut oficial encara marca 176 km en comptes dels 181,5 que hi haurà al final, ja que ASO va acceptar una de les propostes alternatives de les institucions gironines. Els corredors entraran a Barcelona per Badalona i l'etapa s'acabarà a Montjuïc.