Amb l'horitzó com a meta

Kawasaki torna a potenciar les seves versions Vulcan amb una de les motos de carretera més impressionants que la marca japonesa ha fabricat fins ara, la VN 1700 Voyager

Quan l'any 1986 va néixer la pri­mera VN Voya­ger, Kawa­saki posseïa en el mer­cat ame­ricà un gran mina. Aque­lla era una moto molt dife­rent de la que ara pre­sen­tem, amb motor de 1.200 cc, xassís cons­truït amb tub d'acer, llan­des de 16 pol­za­des i un dis­seny diguem-ne poc ame­ri­ca­nit­zat i molt més d'acord amb el con­cepte de moto con­ven­ci­o­nal. Però, amb el pas del temps, el que abans eren motos de car­re­tera més aviat estàndards, en què l'aire col­pe­java amb força el pit del con­duc­tor, s'han con­ver­tit en les autènti­ques màqui­nes de viat­jar que són ara, amb múlti­ples com­ple­ments i un gran assor­ti­ment tec­nològic per fer les coses fàcils i ame­nes al pilot i l'acom­pa­nyant.

A banda de la pode­rosa presència física, si per alguna cosa des­taca aquesta espec­ta­cu­lar VN 1700 Voya­ger és pel seu impo­nent motor. Seguint la mateixa línia de les seves ger­ma­nes de gamma, dis­posa d'un pro­pul­sor bicilíndric en forma de V, de 1.700 cc amb vuit vàlvu­les i refri­ge­rat per aigua. El seu diàmetre per car­rera ha estat per­fec­ta­ment estu­diat perquè trans­meti sem­pre poder i parell a qual­se­vol règim, fins i tot en fran­ges molt i molt bai­xes de revo­lu­ci­ons. S'ha apun­ta­lat tant aquest aspecte que res­pecte de la VN 1600 D –la versió ante­rior– el parell ha aug­men­tat fins a un 15 per cent. I, per si això fos poc, el sis­tema de vàlvu­les es basa en el que equipa la VN 2000, però uti­lit­zant una altra dis­po­sició que li aporta un cop de gas molt directe –limi­tant alhora les estre­ba­des que es poden pro­vo­car amb la cor­retja de trans­missió– i una boníssima velo­ci­tat de cre­uer a règims bai­xos, per superar les llar­gues distàncies amb una como­di­tat magnífica i un con­sum de gaso­lina força reduït, tot i la potència de què es dis­posa.

Una «custom» per arribar a la fi del món

La tecnologia és un punt fort de la VN 1700 Voyager. Començant per la frenada activa K-ACT ABS, patentada per Kawasaki, que permet aturar la moto d'una manera segura i, sobretot, equilibrada, perquè garanteix una distribució perfecta de la força que el conductor aplica als frens. I si aquest sistema de seguretat és d'allò més notable, el d'acceleració electrònica el supera. I més encara quan ens referim a les motos custom. Aquest dispositiu fa que la unitat electrònica de la VN 1700 Voyager controli el volum de combustible i d'aire que arriben al motor, mitjançant els injectors i les vàlvules d'acceleració, respectivament. D'aquesta manera, la dulcificació de l'entrega de potència es maximitza i esdevé natural i suau.

I seguint amb els paràmetres de control, aquesta Kawasaki també disposa d'un altre sistema d'ajuda a la conducció: el control de creuer. Es pot activar en la franja de velocitat que va des dels 47 fins als 137 km/h, amb la condició de portar inserida com a mínim la tercera marxa. Per posar-lo en funcionament, n'hi ha prou amb el comandament perfectament situat al manillar. I per desactivar-lo és suficient prémer qualsevol de les dues manetes de fre, l'embragatge o bé desaccelerar totalment.

Si ens referim a l'aspecte extern, com en tota bona custom, les formes són d'allò més voluptuoses, sobretot en el carenat davanter, majestuós i de línies d'acord amb els cànons americans. Aquest carenat frontal és el que més diferencia la VN 1700 Voyager de les seves germanes de gamma. Protegeix molt bé del vent i les inclemències meteorològiques, i facilita la conducció a alta velocitat. A més, disposa de protectors de cames amb reixetes que ajusten el flux de l'aire que projecten.

MOTOR: Bicilíndric. 1.700 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 73 CV a 5.000 rpm. PARELL: 136 Nm a 2.750 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. TRANSMISSIÓ: Corretja dentada. CANVI: Manual, sis marxes. SUSPENSIONS: Forquilla davantera convencional de 45 mm / Doble amortidor posterior. FRENS: Doble disc davanter de 300 mm / Disc posterior de 300 mm. ANGLE DE DIRECCIÓ: 35 graus. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 20 litres (gasolina 95). PREU: 20.299 euros.

Gran capacitat

La VN 1700 Voyager disposa d'un bagul posterior de 50 litres de capacitat i alforges laterals amb obertura al cim, de 38 litres cadascuna, a més de diverses guanteres a la zona davantera. Els tres baguls disposen de tancament i estan segellats per evitar que hi entri aigua.

Amb Ipod

Per celebrar l'arribada d'aquesta cruiser de gran format, Kawasaki obsequia els seus compradors amb un Ipod Nano de 8 GB amb connector per a aquesta moto. Amb aquesta finalitat, la VN 1700 té un endoll específic situat dins la guantera esquerra.

Alta comoditat

L'espectacular i resolutiu seient d'aquesta Kawasaki ha estat dissenyat per oferir una gran comoditat i alhora facilitar que el conductor pugui posar els peus a terra. Tant el conductor com l'acompanyant mantenen una postura força vertical però excepcionalment còmoda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.