Tot un luxe sobre les onades

La Sea-Doo GTX Limited iS 255 és la moto d'aigua més avançada que hi ha actualment, no només pel disseny i l'equipament, sinó també perquè és la primera que disposa del sistema iBR de frenada

Els que saben què és caval­car amb una moto d'aigua sobre les ona­des no que­den indi­fe­rents davant la inno­vació tec­nològica que Sea-Doo –marca que per­tany a BRP– ha incor­po­rat en dos models de la seva extensa i versàtil gamma. Un d'ells és l'espec­ta­cu­lar i luxosa GTX Limi­ted iS 255, una moto que amb les seves for­mes, excep­ci­o­nal­ment angu­lo­ses, té un gran poder d'atracció.

I si Sea-Doo ha acon­se­guit per a aquesta GTX Limi­ted una imatge d'allò més reve­la­dora, no ha renun­ciat a dotar-la d'un bon assor­ti­ment de recur­sos pràctics. En són un exem­ple el mani­llar ajus­ta­ble en altura, que fa més còmoda la seva con­ducció; l'esca­leta poste­rior per faci­li­tar-hi l'accés quan es navega en aigües pro­fun­des; els amar­ra­dors ple­ga­bles, el seient de pas­seig arti­cu­lat o l'ane­lla de remolc per trans­por­tar un esquí.

També pre­senta un nou dis­seny del casc supe­rior, amb deflec­tors davan­ters, tap de gaso­lina de funció ràpida, orga­nit­za­dor de guan­te­res i un munt de llocs on desar objec­tes, on, a més, que­den per­fec­ta­ment res­guar­dats de l'aigua.

Innovació tecnològica a gran escala

La GTX Limited iS 255 ja seria per si mateixa una moto d'aigua excepcional gràcies al motor Rotax 4-TEC de 255 CV. Un propulsor capaç de fer-la accelerar de 0 a 80 km/h en tan sols 2,9 segons. Ara bé, gràcies a la innovació tecnològica de què disposa, aquesta moto aconsegueix trencar tots els cànons. I és que, després de dos anys d'investigació en matèria de seguretat i comoditat en la navegació, Sea-Doo ha presentat el primer sistema de frenada sobre l'aigua i el primer sistema de suspensió amb control intel·ligent. Dos revolucionaris atributs que han canviat el panorama del que s'entén per motonàutica.

El primer d'aquests sistemes es denomina iBR (Inteligent Brake and Reverse), que permet al pilot aturar la moto en el moment que consideri oportú. Una cosa mai vista fins ara i a la qual s'hi suma la marxa enrere que també forma part d'aquest sistema, que permet recular i maniobrar amb tota seguretat, sense haver de treure les dues mans del manillar.

El sistema de suspensió intel·ligent (iS) redunda en benefici d'una navegació més còmoda. Ofereix un recorregut de 15 centímetres per absorbir millor l'impacte que es genera entre el casc i les onades. Aquest sistema ve calibrat de sèrie, però cadascú se'l pot ajustar al seu gust segons quines siguin les condicions de navegació.

El denominat iControl és el cervell que regeix el funcionament d'aquests dos sistemes intel·ligents. Però, a més, ofereix la possibilitat de controlar automàticament la velocitat, el gallet accelerador, la direcció assistida, la velocitat minorada i el GPS. I, per fer-ho més pràctic, tot això amb un sol comandament.

MOTOR: Rotax 4-TEC. 1.494 cc amb compressor i intercooler. POTÈNCIA: 255 CV. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. PROPULSOR: Transmissió directa. TURBINA: Alumini de flux axial. CASC: S3 en forma de V profunda i de material compost. ESLORA, MÀNEGA I ALTURA: 3,53/ 1,22/1,12 m. PES: 430 kg. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 70 litres (gasolina 95). PLACES: Fins a tres.

Gran estabilitat

A banda de ser molt més robust, el nou casc S3 construït amb material compost ofereix unes sensacions magnífiques de seguretat. Amb ell, la GTX Limited iS 255 destaca per la seva estabilitat, per la superior resistència als moviments laterals i per la gran maniobrabilitat.

Més funcions

A més de les esmentades, aquesta moto té altres funcions creades i patentades per Sea-Doo. En són alguns exemples la refrigeració per circuit tancat, el sistema de seguretat de codificació digital o el de reducció de sonoritat, denominat D-Sea Bel.

Comoditat total

Per fer que el conductor i els passatgers se sentin d'allò més còmodes, Sea-Doo ha dissenyat un seient articulat molt ergonòmic, en què la part baixa de l'esquena descansa perfectament. L'accés a la zona del motor és molt senzilla gràcies a l'obertura articulada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.