Motos elèctriques: ja no hi ha excusa
Es pot practicar esport en moto o, simplement, fer desplaçaments en escúter sense contaminar? La resposta és afirmativa, tal com ho demostren les creacions de marques com ara Quantya i Vectrix
És una realitat que la conscienciació sobre el medi ambient té més adeptes cada dia. I una de les coses en què es nota aquesta nova i necessària actitud social és que els vehicles menys contaminants guanyen constantment poder d'atracció entre el gran públic, la qual cosa també representa un bon estímul per als fabricants a l'hora d'investigar i posar en marxa noves tecnologies. Els motors convencionals consumeixen cada vegada menys combustible i rebaixen els seus nivells d'emissions contaminants. I els vehicles híbrids deixen entreveure que ben aviat deixaran de ser una exclusivitat i esdevindran una opció a l'abast d'un segment de públic molt més ampli.
Els vehicles de dues rodes també es reivindiquen cada vegada més en aquest aspecte ecològic. En línies generals, els constructors els fan més lleugers i els motors són cada vegada més austers en consum de gasolina i emissions de CO2. I el que fins fa poc semblava una utopia és tota una realitat que demostra que ja és aquí allò que conceptualment pertanyia al futur. Sí, actualment es pot practicar motociclisme off road o bé circular per les congestions del trànsit urbà sense contaminar gens ni mica l'aire ni fer soroll. En aquest sentit, la firma suïssa Quantya proposa l'Evo 01 Track –una moto únicament per a circuits tancats– i l'Evo 01 Strada, que es pot matricular i esdevé el futur més present de la circulació neta i respectuosa en pistes forestals. Per a una utilització enfocada molt més al dia a dia i dins la ciutat, Vectrix ha presentat els escúters VX1 i VX1e, amb autonomia per a 110 quilòmetres i capaços de circular a una velocitat de 40 km/h.