Opinió

Keep calm

Ajudar

No puc entendre que aquesta professional de la gestió administrativa tracti amb tan poc respecte una altra persona

L’altre dia una amiga meva que col·labora en una enti­tat sense ànim de lucre em va expli­car com la van trac­tar quan va fer una sol·lici­tud a cert depar­ta­ment de la Gene­ra­li­tat. Un cas que diu molt de cer­tes per­so­nes que tre­ba­llen a l’admi­nis­tració pública i que sovint obli­den que hi són per fer un ser­vei al ciu­tadà, detall que n’hi ha algu­nes, de per­so­nes, que l’obli­den. Això per no obli­dar que se’ls paga per fer aquesta feina d’atenció. Resulta, doncs, que l’admi­nis­tració cata­lana va con­vi­dar aquesta enti­tat a pre­sen­tar una docu­men­tació per poder rebre una sub­venció per a l’orga­nit­zació d’un acte. Sub­venció que està garan­tida però que reque­reix de tota aquesta pape­rassa. Un pro­ce­di­ment burocràtic que les admi­nis­tra­ci­ons cada vegada més deri­ven cap a la xarxa, és a dir, a tra­mi­tar-ho on line. Per tant, això vol dir que les indi­ca­ci­ons i reque­ri­ments s’han d’enten­dre molt bé i cal que s’espe­ci­fi­qui clara­ment què es vol, com i en quins ter­mes perquè no indu­eixi a con­fu­si­ons i la sol·lici­tud es com­ple­menti de manera satis­factòria, tant pel qui l’omple com pel qui l’ha de tra­mi­tar. Un cop fet i enviat, la fun­cionària que ho va rebre va tru­car a la meva amiga. Li va dir que ho havia fet mala­ment i la va tit­llar d’inútil i d’inepta. Una acti­tud des­a­gra­da­ble, pre­po­tent, gens empàtica amb el ciu­tadà que li costa des­xi­frar el llen­guatge de l’admi­nis­tració. No puc enten­dre que aquesta pro­fes­si­o­nal de la gestió admi­nis­tra­tiva no només parli com si els diners d’aquests aju­des fos­sin seus, sinó que tracti amb tan poc res­pecte una altra per­sona. En comp­tes d’aju­dar-la i de reconèixer que el llen­guatge burocràtic con­ti­nua sent enre­ves­sat i que si no s’hi està ave­sat és lògic que no es pugui enten­dre tot tal com s’hau­ria d’enten­dre i ofe­rir-se a donar-li un cop de mà, no. S’estima més des de la seva talaia cla­var-li un rui­xat, per­dre’s amb detalls i nor­ma­ti­ves, que no pas mirar d’enten­dre que la feina del fun­ci­o­nari de l’admi­nis­tració no és renyar i menys­te­nir el ciu­tadà, sinó mirar d’aju­dar-lo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia