Opinió

Full de ruta

Mohamed i Youssef

L’horror dels atemptats desencadena també moltes misèries humanes. I les xarxes socials i determinats mitjans de comunicació en són exemples cruels

Fa uns dies, dos nois, que es diuen Mohamed i Youssef, van anar a comprar diversos matxets a una ferreteria de Tarragona. Es veu que això va ser dijous, cap a dos quarts de set de la tarda. I es veu que aquests dos nois es mouen sovint per la part Alta de Tarragona i l’entorn de la catedral. És més, els caps de setmana solen anar a un bar musical conegut d’aquesta zona de la capital tarragonina. D’aquests dos nois, també coneixem les seves cares i fins i tot el seu NIE. I com anaven vestits la nit d’aquella compra estranya. I que la xicota d’un d’ells és colombiana i s’ha convertit a l’islam. Tot això, i encara més, circula des de dijous mateix per les xarxes socials. Ens arriba per totes bandes. No pas des del compte oficial dels Mossos d’Esquadra –tan merescudament elogiats des del fatídic 17 d’agost– ni de cap altre cos de seguretat dels d’aquí ni dels d’allà. No, es veu que un li ho ha dit a un altre, i a uns quants més, que tota aquesta informació l’havia passat un agent dels Mossos a un funcionari de presons. I que la seva dona ho va passar a una companya, i aquesta a una altra. I així el Whatsapp amb tota aquesta informació completa dels dos nois, acompanyada amb les seves fotos respectives (de cara i de perfil, perquè es veu, segons ens diuen virtualment, que eren delinqüents habituals), va entrar a la cadena de la comunicació tòxica, interessada, perversa. Pedagogia de la no convivència. Missatges que ens volen portar cap a la desconfiança i fer-nos créixer l’estómac amb el racisme, la xenofòbia i l’odi cap al col·lectiu de musulmans. Un col·lectiu que ara ha de cridar més que mai “Som musulmans, no criminals”. Que vigilem, ens alerten als tarragonins. Que dos nois que es diuen Mohamed i Youssef han anat a comprar un matxet. L’horror d’uns atemptats com els de Barcelona i Cambrils desencadena també moltes misèries humanes. I les xarxes socials i determinats mitjans de comunicació en són exemples cruels.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia