Opinió

A la tres

Incompliments que maten

“Cap de les mesures pactades per a l’N-340 s’ha posat en marxa

Des­viar els cami­ons de l’N-340 i boni­fi­car els tra­jec­tes interns que els resi­dents fan per l’AP-7 són dues rei­vin­di­ca­ci­ons històriques del Penedès, el Camp de Tar­ra­gona i les Ter­res de l’Ebre per reduir en nom­bre d’acci­dents a la car­re­tera amb més mor­ta­li­tat de Cata­lu­nya. El juliol de l’any pas­sat dos con­se­llers que avui són a la presó, el de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Josep Rull, i el d’Inte­rior, Joa­quim Forn, anun­ci­a­ven als alcal­des del ter­ri­tori que el govern havia arri­bat a un acord amb el Minis­teri de Foment per apli­car-los. Els dos con­se­llers els van expli­car que Foment accep­tava les mesu­res i que les finançaria però que ara l’exe­cu­tiu havia de tan­car l’acord de com­pen­sació amb els trans­por­tis­tes, en la línia del que es va fer a les comar­ques giro­ni­nes. L’acord havia de fer-se efec­tiu a prin­cipi de l’any 2018.

El que va pas­sar a par­tir d’aquí és una incògnita. Des del PP, el mateix exde­le­gat del govern Enric Millo ho havia dit públi­ca­ment, s’insi­nua que els dos con­se­llers van anar massa ràpid i que els acords encara no esta­ven tan­cats del tot. La Gene­ra­li­tat sem­pre ha expli­cat que es va avançar als alcal­des pel ner­vi­o­sisme que hi havia al ter­ri­tori, amb acci­dents mor­tals dia sí dia també, perquè l’acord prin­ci­pal amb Foment ja estava tan­cat i es creu que el que va pas­sar és que el minis­tre es va enfa­dar perquè era ell qui volia pen­jar-se la meda­lla. En paral·lel, Foment ha ini­ciat els tràmits per fer les roton­des que, al seu parer, han de posar fi als acci­dents. Al seu parer i prou, ja que ni els alcal­des ni el govern català hi cre­uen, en aquesta solució. Solució, a més, que és encara prou lluny.

La rea­li­tat, sem­pre tan crua, indica que l’N-340 con­ti­nua sent un punt negre en la xarxa viària cata­lana, ja que cap de les mesu­res que es van pac­tar entre el govern català i l’espa­nyol s’ha posat en marxa. N’hi ha d’altres, sobre­tot en àmbits com ara la salut, però el què passa a l’N-340 és un exem­ple clar que els incom­pli­ments maten. El nou govern de Pedro Sánchez té molta feina a fer en poc temps, però faria bé d’apun­tar-se com­plir els seus com­pro­mi­sos en aquesta car­re­tera com a pri­o­ri­tari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.