Opinió

De set en set

La ploma

Espero que no em censurin mai la llibertat de poder plorar d’emoció

Lluito per les coses que valen la pena, com una posseïda, fins que aques­tes coses em fan fora. Som­riu, t’estic obli­dant tal com volies. Ho has acon­se­guit, m’he ave­sat al teu silenci. I mira que sem­blava impos­si­ble. El temps és una merda que no cura res, però des­di­buixa silu­e­tes i amaga mira­des de titani que dúiem cla­va­des a la jugu­lar. Davant d’un cafè, ara, em dones una capsa que sem­bla medi­e­val. L’obro com qui des­tapa un paquet bomba, t’ho con­fesso. A dins, una esti­logràfica amb empu­nya­dura de plata, una ploma genuïna, vellu­tada i ver­me­lla com les buta­ques del Liceu. Quin ocell cap­ti­va­dor em dic­tarà la vida a par­tir d’ara? El pot de tinta xinesa, els diver­sos plo­mins, de punta més fina o més grui­xuda, per si has d’escriure una carta d’amor o un mani­fest lli­ber­tari. Sense previ avís, l’emoció i, amb ella, la llàgrima que rega­lima galta avall i em desfà la línia negra de l’ull. Espero que no em cen­su­rin mai la lli­ber­tat de poder plo­rar d’emoció. A la meva edat ja no toca os qui vol. Aquesta ploma és la carícia més sen­tida que m’has fet mai, el res­pecte i l’admi­ració més pre­gons cap al meu ofici. És la pri­mera vegada que et reco­nec. T’he esti­mat moltíssim. T’admi­rava. A Itàlia tenen un verb que defi­neix amb la pre­cisió d’un rellotge suís el que has fet avui: sfi­o­rare. No és ben bé tocar, no és ben bé un fre­gadís, no és ben bé una manyaga. Pot­ser és l’únic cop que m’has dit que m’esti­mes. I ho has fet com els bons artis­tes: sense parau­les, amb una metàfora pre­ci­osa. Pro­meto escriure’t un text sobre car­to­lina tur­quesa. Qui sap si serà l’últim, qui sap si serà el més neces­sari de tots.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.