Opinió

LA GALERIA

Carrer de Sant Pau

Hi ha dos bars tan conflictius que no s’entén com policies i jutges no els han tancat per preservar la salut física i psíquica del veïnat

Som massa els que tenim cotxe; hi ha cases que són tres i en tenen un cada un, no pas per vanitat: vehicles menors que necessiten. Avui dia el transport públic no permet, llevat d’excepcions, poder sobreviure laboralment, familiarment, sense cotxe. Em demano com s’ho hauria fet un col·lega de Portbou, professor a Figueres durant trenta anys, sense carnet ni ganes de tenir-ne, si no hagués disposat del tren... i de paciència per esperar-lo hores perquè la freqüència és baixa. Tornem als cotxes. A Figueres, com a totes les ciutats, van suprimint aparcaments i els que hi deixen –les zones blaves– resulten caríssims i limitats de temps. Diu que treure’ls es fa per guanyar espai i ampliar les voreres; i allà on en queden diu que són per facilitar el comerç, els encàrrecs, les visites al metge: els parquímetres i les multes forcen la rotació de vehicles. L’altre afany municipal és tancar carrers –estendre les zones de vianants– i pacificar la circulació a base pilones, horaris i càmeres de vigilància. A vegades tot això pot comportar situacions crítiques. A Figueres ara mateix hi ha un carrer desgraciat: el de Sant Pau, que també se n’havia dit de Cervantes. És –podria ser– una bella via que surt del mig de la Rambla i conté el que queda de la Sala Edison, la plaça Triangular, el cine Las Vegas, la Societat Erato, l’Institut Ramon Muntaner... Doncs bé, malgrat tot és un carrer malaurat. Cert és que hi ha dos bars tan conflictius que no s’entén com policies i jutges no els han tancat per preservar la salut física i psíquica del veïnat; són freqüentats per individus d’aspecte lamentable, mirada hostil, agrupats a l’exterior dels locals per allò de fumar, amb la cervesa o el got que sigui de companys fidels; a vegades produeixen baralles, consumeixen estupefaents, orinen impúdicament, s’ajauen pels racons, han atracat algú... Quina normativa, quines lleis estúpides tenim que determinat veïnat hagi de suportar situacions com la del figuerenc carrer de Sant Pau? Però hi ha una altra raó que aparentment contradiu la bondat de l’esmentada expulsió de cotxes del centre: molts veïns amb botigues, cafès, etc. opinen i argumenten que s’hauria de reobrir al trànsit i això milloraria la salubritat, el comerç i la sociabilitat, perquè hi ha residents que a certes hores no s’atreveixen a sortir de casa. De més que oxigenaria la densitat automobilística de la Rambla. No ho diuen pas per criticar l’Ajuntament: n’estan sincerament convençuts.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia