Editorial

El fracàs del «si has begut, no condueixis»

L'Institut de Medicina Legal de Catalunya (IMLC) ha fet públiques una dades veritablement alarmants i preocupants: un de cada tres conductors morts l'any passat en accident de trànsit anaven beguts quan van agafar el cotxe. No és només que haguessin ingerit una mica d'alcohol, no, és que en tots els casos superaven el límit permès, que és de 0,25 mg/l. Les autoritats de trànsit ja fa anys que adverteixen que el consum d'alcohol és un dels factors que influeixen més en els accidents de trànsit greus, però la realitat demostra que no en fem prou cas o no ens ho hem acabat de creure. Les campanyes de conscienciació van tenir un efecte de curt recorregut i, el que és més greu, ni l'enduriment del Codi Penal per perseguir aquests infractors, no sembla que hagi tingut l'efecte dissuasiu que s'esperava. Les estadístiques del Servei Català de Trànsit són definitives i confirmen que el 34 per cent dels conductors enxampats cometent algun tipus d'infracció a la carretera havien ingerit alcohol. Val la pena, doncs, continuar invertint diners públics per mirar de fer canviar els hàbits de la població? La resposta és que sí, rotundament. Però segurament amb les campanyes publicitàries no n'hi ha prou i caldrà acompanyar-les de mesures legals més contundents contra els infractors i, sobretot, de l'educació dels més joves. L'educació és la clau i l'única esperança real per fer invertir aquestes estadístiques. La gent jove ja no és, contràriament al que passava fa anys, la que fa més infraccions a la carretera i la que beu encara que hagi de conduir. I si això és així, és perquè les noves generacions ja han crescut amb uns valors diferents que els fan ser més respectuosos i prudents. I aquest és l'únic camí segur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.