Opinió

A la tres

Estafes telefòniques

“Et truquen dient que t’augmenten la tarifa només per provocar que canviïs de companyia

Diven­dres, qua­tre de la tarda. Tru­cada al telèfon fix. Una dona s’iden­ti­fica com de Movis­tar, la meva com­pa­nyia, i després de donar-me les meves dades, totes cor­rec­tes, em diu: “Tru­quem de Movis­tar per expli­car-li que a par­tir de les dotze de la nit la seva tarifa s’incre­men­tarà en 21 euros pel man­te­ni­ment, que fins ara assu­mia la com­pa­nyia però que ara, amb l’incre­ment del tele­tre­ball, ha deci­dit cobrar als usu­a­ris.” La res­posta és òbvia: “No penso pagar i em sem­bla un abús.” És el que espe­ren. “Cap pro­blema, tenim un acord amb l’OCU i ara mateix el donem d’alta en un docu­ment en què queda regis­trat que no ho accepta i dues com­pa­nyies es posa­ran en con­tacte amb vostè d’aquí a uns minuts per fer-li una oferta. Si l’accepta, ini­ci­a­rem un procés de por­ta­bi­li­tat sense cost; si no, seguirà amb nosal­tres amb l’aug­ment o amb una pena­lit­zació de 250 euros si vol mar­xar a par­tir de demà.” Cinc minuts i sonava el telèfon. Un home que es va iden­ti­fi­car com d’Orange per fer una oferta, que, sin­ce­ra­ment, feia pena. Cinc minuts després, una altra dona, que s’iden­ti­fica com de Voda­fone. Aquí l’oferta ja és més que temp­ta­dora, i amb uns des­comp­tes, si ho deci­dei­xes de seguida, bru­tals. Però com que amb tot ple­gat tens la mosca rere l’ore­lla, li dius que et doni el telèfon i que ja tru­caràs. El cap bull, i l’ordi­na­dor bus­cant ofer­tes de Par­lem i altres com­pa­nyies..., i pre­gun­tant direc­ta­ment a Movis­tar si aquesta amenaça és real... Cinc minuts, nova tru­cada. Ara un home, “del sis­tema de con­trol de Movis­tar”. “Ha de dir-nos ja si ini­cia por­ta­bi­li­tat o es queda.” Els res­ponc que m’ho estic pen­sant, i mirant altres opci­ons. “Ui, no, han de ser les de les dues que li han tru­cat, i abans de les dotze de la nit.”

A quarts de deu del ves­pre Movis­tar em con­firma que no hi ha cap canvi en el meu con­tracte i que ells no m’han tru­cat. Agraït de l’atenció, tota en català, per cert, però: i les com­pa­nyies, totes, no poden con­tro­lar més els cen­tres d’atenció telefònica que fan ser­vir tram­pes com aques­tes per acon­se­guir que canviïs d’una a una altra? Perquè les dades d’algun lloc les havien tret. Avi­sats esteu si us tru­quen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia