De reüll
La tornada a l’escola, polèmica?
Diuen que la tornada a l’escola és polèmica. No pas per la gran majoria de pares i mares, la reincorporació dels quals a la feina no se n’ha considerat gens, de polèmica. Però no estem parlant de la necessitat de col·locar els fills perquè els progenitors han d’anar a treballar –que, evidentment, és un problema si l’escola es tanca–. Estem parlant de les necessitats educatives i emocionals de la mainada, especialment dels més petits. A casa, la tornada a l’escola era esperada i desitjada per tots. Durant aquests primers mesos, els bessons, de quatre anys, han après a escriure les primeres lletres, els gargots han deixat pas a dibuixos ja amb certa forma, han après cançons, noves paraules, a fer tombarelles, han tastat aliments, han trepitjat basses al pati, han jugat, han reforçat el concepte d’amistat... en definitiva, han estat feliços. I amb un sol confinament de deu dies i amb PCR negatiu de tots els nens i nenes de la classe. Què volen que els digui, la tranquil·litat en temps de Covid mai és absoluta, però la confiança en l’escola, sí. Diuen que ara la situació és més complicada. I, és clar, les circumstàncies d’un nen petit i d’un adolescent no són les mateixes. Però és vital apostar per una educació segura i al màxim de presencial. Pel bé dels nostres fills. Perquè la Covid ja els està arrabassant massa coses.