Editorial

EDITORIAL

L'Estat espanyol perd atractiu econòmic

Mentre en el terreny polític el pany i forrellat imposat pel Tribunal Constitucional estimula el creixement del sentiment independentista, en el terreny econòmic els empresaris del nostre país miren cada vegada més cap a Europa i cada vegada menys cap a l'Estat espanyol. El darrer estudi del professor de la UAB Josep Oliver revela que l'Estat deixarà de ser el mercat principal per a les mercaderies catalanes al llarg dels pròxims cinc anys. D'acord amb l'estudi, el nostre empresariat ha augmentat el ritme de vendes a l'estranger un 8,9 per cent entre els anys 1995 i 2006, una xifra que dobla el 4,5 per cent que han crescut les vendes a la resta de l'Estat espanyol durant el mateix període. És difícil establir conclusions que expliquin aquesta evolució, sens dubte lligada a la tradició exportadora que sempre ha caracteritzat els empresaris catalans i que ara s'ha accentuat encara més enmig d'una crisi general que obliga a guanyar quota de mercat a Europa. Però no ha de sorprendre ningú cap a on es decanta la balança tenint en compte les dificultats que es pot trobar un producte etiquetat en català que vulgui trobar sortida en una prestatgeria de segons quina població espanyola. Les reticències absurdes a distribuir productes catalans barrejant-hi injustos arguments polítics que s'acosten a la xenofòbia i els boicots que a vegades se'n deriven no són precisament un impuls per a nous intercanvis comercials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.