Raça humana
Per la inclusió de tot l’alumnat
Comença el curs amb 1.200 professionals més a les aules i es mantenen els 8.200 reforços incorporats per fer front a les mesures Covid. Així ho ha anunciat el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i ha donat també la notícia de la implantació d’un pla de benestar emocional i salut mental a totes les escoles del país i de la convocatòria de 4.377 places a concurs d’oposició per reduir l’interinatge i estabilitzar les plantilles. Accions encaminades a proporcionar bones condicions a professorat i alumnat perquè fructifiquin els aprenentatges i s’avanci cap a una societat del coneixement en termes de qualitat i d’equitat. Al costat d’aquesta observació en fem una altra de basada en un comunicat de Dincat (principal representant de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya) que reclama al Departament un compromís més gran amb els 7.800 nens i nenes, un 7% més que l’any passat, que des d’avui omplen les classes dels centres d’educació especial. Compromís que depèn de culminar el desplegament del decret 150/2017 d’educació inclusiva, que es considera un pas molt important per a la participació i l’assoliment de competències de l’alumnat amb necessitats educatives especials, però quatre anys després de la seva aprovació encara no s’ha constituït una taula de treball per definir un pla “específic i realista”. Dincat demana un millor finançament dels concerts, la revisió de ràtios, la contractació de professionals d’infermeria i posar fi a la bretxa digital que deixa enrere les persones amb discapacitat. És del tot just i urgent.