Opinió

A la tres

Llengua i república

“El Grup Koiné publica un llibre on argumenta el seu manifest del 2016, encara amb més força per a la llengua

“Hi ha un grup de població cons­ci­ent de la neces­si­tat de plan­tar cara a la situ­ació lingüística i bata­llar perquè el català recu­peri, de moment al Prin­ci­pat de Cata­lu­nya, l’ús nor­mal.”

“Si la llen­gua cas­te­llana és domi­nant és en bona mesura perquè els seus par­lants no can­vien de llen­gua.”

“És per la llen­gua, i només per la llen­gua, que el pre­si­dent Puig­de­mont pot dir a l’Alguer que és a casa seva.”

“Ens va resul­tar pre­o­cu­pant sen­tir en les elec­ci­ons al Par­la­ment del 2012 alguns polítics que dona­ven per fet que una hipotètica república cata­lana tin­dria dues llengües ofi­ci­als, sense cap dis­cussió prèvia del que impli­cava.”

“El que defensa el Grup Koiné és molt clar: rebut­gem el bilingüisme social i la defensa de l’statu quo de la coo­fi­ci­a­li­tat, que dona pre­e­minència de facto al cas­tellà.”

“Afir­mem que tota llen­gua està lli­gada a un ter­ri­tori, i cada ter­ri­tori té una llen­gua, però dues llengües no poden viure per defi­nició en peu d’igual­tat en un mateix ter­ri­tori.”

“La república no sal­varà el català; el sal­va­rem si acon­se­guim que sigui neces­sari i que les sego­nes i ter­ce­res gene­ra­ci­ons de nou­vin­guts se’l facin seu. Amb un Estat només no n’hi ha prou.”

“A banda de decla­ra­ci­ons que expres­sen pre­o­cu­pació, espe­rem dels polítics actu­a­ci­ons a favor de la llen­gua. Cal que no només facin lleis, sinó també que les facin com­plir.”

“La Gene­ra­li­tat té com­petències, dins del marc autonòmic actual, per fer coses que es podrien fer i no es fan.”

“La llen­gua és el pal de paller de la nació cata­lana, i això cal tenir-ho molt clar.”

Aques­tes i algu­nes altres més són afir­ma­ci­ons molt asse­nya­des –les subs­cric fil per randa– que es van poder sen­tir aquest dimarts en la pre­sen­tació del lli­bre Llen­gua i república (Nexus), que acaba de publi­car el Grup Koiné i on s’argu­menta, de manera àmplia, el mani­fest publi­cat el 2016. I, natu­ral­ment, s’hi reba­ten men­ti­des i calúmnies.

Com­preu-lo, lle­giu-lo i difo­neu-lo. Ens hi juguem el futur del país i de la nos­tra llen­gua i cul­tura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia